Saturs turpinās pēc reklāmas

Zibmaksājumi un bezkontaktu kartes Latvijā iekaro popularitāti

Bankas izstrādā arvien jaunus risinājumus, kā ievērojami ātrāk, ērtāk un droši tās klientiem veikt maksājumus vai norēķināties par pirkumu. Zibmaksājumi un bezkontaktu kartes iekarojušas popularitāti, taču norēķināšanās veikalā ar telefonu vēl rada bažas.

2019. gada 10. augustā 21:58

Attīstoties tehnoloģijām un saasinoties starptautiskajai konkurencei, pēdējos pāris gados lielākajās bankās strauji mainās veids, kādā klienti var apmaksāt rēķinus, pārskaitīt naudu vai norēķināties par pirkumiem. Vispirms bezkontakta maksājumu kartes, lai arī sākotnēji apvītas mītiem, ir iekarojušas popularitāti. Viens no veiksmes faktoriem – iespēja izsekot naudas kustībai kontā, saņemot īsziņu par veiktiem darījumiem.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Bezkontakta tehnoloģijas izrādījās viens no būtiskākajiem grūdieniem, lai tālāk “Swedbank” un “Citadeles” banka jau sāktu piedāvāt norēķinus ar telefonu, aproci, viedpulksteni. Tomēr šīs iespējas cilvēki pagaidām vēl izmanto kūtri.

LNT Ziņu aptaujātie cilvēki atzīst, ka interesējas par jaunajām iespējām, tomēr vairums joprojām bažījas par naudas drošību, veicot, piemēram, maksājumus ar telefonu.

“SEB banka” iespēju pie kases nopīkstināt ar telefonu plāno sākt piedāvāt līdz šā gada beigām. Tomēr tā bija pirmā, kas pirms diviem gadiem aplikācijā radīja iespēju veikt maksājumu uz citu SEB bankas kontu, zinot tikai naudas saņēmēja telefona numuru. Līdz šim veikti vairāk kā pusmiljons šādu mobilo maksājumu, kas gan nav daudz, salīdzinot ar ikdienā veiktiem desmitiem miljonu pārskaitījumiem.

Visas darbības gan līdz šim bija iespējamas katras atsevišķas bankas ietvaros. Taču turpmāk to varēs darīt arī starp dažādām bankām, kuras būs iesaistījušās Latvijas Bankas jaunizveidotajā zibsaišu reģistrā. Šonedēļ pirmā tam pievienojās “Citadeles” banka, “SEB”, “Swedbank” un “Luminor” to plāno izdarīt tuvākajā laikā. Līdzīgi starp dažādu banku klientiem varētu veikt arī maksājumu pieprasījumus.

Pēc banku kopumā secinātā, to izstrādāto aplikāciju iespējas, kas ļauj fiziski neapmeklēt banku, bet to, tēlaini izsakoties, nēsāt līdzi kabatā, sāk izmantot arvien vairāk klientu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Telefonu aplikācijas un arī gudrās identifikācijas tehnoloģijas būs labs atspaids septembrī, kad saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem, beigsies kodu karšu ēra.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas