Zaķu mednieki konduktori liek maksāt par "pārāk vēlu" reģistrētu e‑talonu. RS skaidro sodu politiku

Vairāki “Rīgas satiksmes” sabiedriskā transporta pasažieri vērsuši uzmanību uz gadījumiem, kur kontrolieri piemērojuši sodu par pārāk vēlu aktivizētu koda biļeti. Uzņēmumā norāda – kontrolei nav uzdots skaitīt minūtes pēc brauciena reģistrēšanas, tomēr biļetes var uzrādīties nereģistrētas, ja pasažieris tās aktivizēšanai gaidījis brīdi, kad pie viņa pienāk kontrolieris.

Tviterī kāds lietotājs dalījies nesenā pieredzē ar Rīgas sabiedriskā transporta izmantošanu. Pasažieris lietotnē “Mobilly” iegādājies biļeti, to aktivizējis un uzrādījis kontrolei, kas norādījusi – tā aktivizēta pārāk nesen, tādēļ piemērojams sods 15 eiro apmērā. Jāpiebilst, ka zem šī ieraksta arī citi pasažieri dalījušies līdzīgā pieredzē. Dažkārt izvairīties no soda izdevies ar līdzās stāvošo cilvēku atbalstu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Rīgas satiksmes” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane norāda, ka uzņēmumā šī situācija pārrunāta, un uzsver – kontrole nesoda pasažierus, kuriem ir biļete.

“Koda biļetes ir jāiegādājas pirms iekāpšanas sabiedriskajā transportā, kur nekavējoties tās jāreģistrē. Diemžēl ir situācijas, kur cilvēks apsēžas, ievada borta numuru, bet līdz galam nepiereģistrē biļeti, gaida, kad iekāps kontrole, un tikai tad spiež “reģistrēt”,” situāciju ar koda biļešu izmantošanu raksturo Bartaševiča-Feldmane.

Viņa turpina: “Ir nepieciešams kaut kāds sekunžu laiks, kamēr biļete vispār reģistrējas, līdz ar to parādās, ka pasažierim biļetes nav. Kontrole neskatās, vai ir pagājusi minūte vai divas pēc reģistrēšanas, tas tā nenotiek.”

Uzņēmuma pārstāve arī pastāsta, ka ziemā sabiedriskā transporta kontrolieri biežāk jau sēž salonā un gaida iekāpjam jaunus pasažierus. Kāds iekāpj, apsēžas un steidz biļeti reģistrēt tikai tad, kad kontrolieris ir piecēlies un nāk klāt. “Tāpēc, biļeti pārbaudot, kontrolierim tā parādās sarkana, taču, ja biļete tiktu reģistrēta uzreiz pie iekāpšanas, šādai situācijai nevajadzētu rasties,” teic Bartaševiča-Feldmane, piebilstot, ka šie ir atsevišķi gadījumi.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tajā pašā laikā “Rīgas satiksmes” pārstāve paskaidro, ka ikvienam ir iespējams apstrīdēt kontrolieru lēmumu, uzņēmumam rakstot iesniegumu. Situācijas var būt dažādas – kaut kas nojūk sistēmā, izlādējas telefons vai tamlīdzīgi, tādēļ patiesi var būt gadījumi, kur sods piemērots nepamatoti. Bartaševiča-Feldmane gan uzsver – rakstot iesniegumu, svarīgi likt pretim pierādījumus, ka biļete kontroles brīdī pasažierim patiesi bijusi.

“Mēs pret sodiem esam ļoti toleranti. Atvainojamies, ja kādam kaut kas nav sanācis, kāds darbinieks bijis rupjš. Mēs tiešām mēģinām būt godprātīgi, bet aicinām tādiem būt arī pasažieriem,” mudina “Rīgas satiksmes” pārstāve.

Kā apstrīdēt “Rīgas satiksmes” sodu?

Ja pasažieris uzskata līgumsodu par nepamatotu, to var apstrīdēt mēneša laikā, sūtot rakstveida iesniegumu RP SIA “Rīgas satiksme” Vestienas ielā 35, Rīgā, LV-1035 vai elektroniski parakstītu iesniegumu uz e-pastu [email protected]

Iesniegumā jānorāda:

  • kvīts vai rēķina numurs;
  • pasažiera dati;
  • līgumsoda piemērošanas gadījuma identificējoša informācija (datums, laiks, transportlīdzeklis, vieta);
  • pamatojums līgumsoda apmēra samazināšanai vai atcelšanai (arī dokumentu kopijas);
  • pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja iesniegumu raksta par citu personu).

Vairāk uzzini “Rīgas satiksmes” mājaslapā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm