Vitenbergs atzīst, ka saņem ļoti daudz ziņu par sliktu vietējo ceļu stāvokli un sola to labot

Vietējie ceļi Latvijā ir sliktākajā stāvoklī, – pats saņēmis ļoti daudz ziņu par to sliktu stāvokli, neizbraucamiem ceļiem. Tāpēc arī budžeta sarunās rasti papildu līdzekļi vietējo ceļu stāvokļa uzlabošanai trīs gadu garumā, intervijā “900 sekundēm” teica satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (“Nacionālā apvienība”).

Pēc viņa teiktā, autoceļu būvniecībai un uzturēšanai šogad paredzētie 342 miljoni eiro ir gandrīz puse no Satiksmes ministrijas (SM) šā gada budžeta. Esošais finansējums nav bijis pietiekams, lai situāciju uz Latvijas ceļiem sakārtotu vai radikāli mainītu. Tādēļ arī sarunās ar valdības kolēģiem prioritāte viņam ir vietējie un reģionālie ceļi. “Vietējie izskatās vissliktāk, saņemu ļoti daudz ziņas par sliktu ceļu stāvokli, neizbraucamiem ceļiem,” sacīja Vitenbergs. Šjā kontekstā trīs gadu garumā paredzēti papildu līdzekļi vietējiem ceļiem. Piemēram, šogad tiks izbūvēti tādi ceļu posmi kā Druviena-Lizums, Lestene-Džūkste un citii.

Vitenbergs atzina, ka aizvien ir pietiekami daudz ceļu, kur situācija nav labota pēdējos gadu desmitus. Situācija šajos ceļu posmos esot tik kritiska, ka neatliek nekas cits, kā tos pārbūvēt. Taču lielie valsts ceļi gan vairs nav bedraini, ir labā stāvoklī, situācija tajos uzlabojas. Tomēr lielo ceļu problēma esot tāda, ka tie bieži vien ir lēni un cilvēki meklē iespējas, kā apdzīt smagos transportlīdzekļus, rodoties avārijas situācijām. Lai to novērstu, viņaprāt, jāpaātrina “Via Baltica” koridora, Rīgas apvadceļa un Bauskas apvadceļa izbūve. Lielas investīcijas nepieciešamas arī citu vērienīgu ceļu projektu sakārtošanai, piemēram, šosejai no Siguldas līdz Bērzkrogam. Šogad plānots realizēt arī cietus lielus projektus – tiltus pār Gaujai, katrs no tiem izmaksās ap miljonam eiro.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Komentējot kavējumus “Rail Baltica” īstenošanā, viņš teica – katra iesaistītā puse pie šī projekta realizēšanas runā par saviem termiņiem, savu redzējumu. Pirmais darba uzdevums bija fiksēt esošo situāciju un problēmas, kas kavē attiecīgā projekta raitāku virzību. Esot pāris ielaistas problēmas, piemēram, trašu projektēšana visās trīs Baltijas valstīs, tostarp Latvijas teritorijā vairāk nekā 600 kilometri no galvenās trases nav uzprojektēti. Raitāk varētu ritēt arī zemju atsavināšana un finanšu plūsma, lai nodrošinātu iespēju “Rail Baltica” aktivitātes Latvijā attīstīt līdz tādai stadijai, ka iespējams piesaistīt Eiropas finansējumu.

Viņš teica, ka lielākās bažas rada visas līnijas projektēšana, – 2024. gads ir laiks, kad projektēšana jāpabeidz, taču viss ir aizkavējies par 3-4 gadiem, kas būvniecības procesā ir milzīgs kavējums. Bažas rada arī finanšu plūsma, jāatrod iespēja nodrošināt trašu būvniecības nepārtrauktību, lai darbi notiktu raiti.

Vitenbergs atzina – katrai valstij ir izvēlēta nedaudz savādāka projekta attīstības pieeja, taču ir vienots mērķis darīt visu, lai 2030. gadā trase uzsāktu darbību. Katra valsts atsevišķi strādā pie dažādiem posmiem, lai darbus pabeigtu ātrāk. Posms Imanta-Lietuvas robeža darbu plāno uzsākt šogad, notiks būvdarbi vairākās vietās. Projekta virzība redzama arī Rīgas centrā. Vitenbergs neslēpa, ka viņu uztrauc darbi visā Baltijā kopumā, lai katrs individuāli paveiktu savu darbu, nekavējot projektu kopumā. Arī Polijai ir jāpilnveido infrastruktūra Polijas-Lietuvas virzienā, tur arī patlaban nav pietiekama kapacitāte.

Komentējot jauno elektrovilcienu pieejamību pasažieriem Latvijā, viņš teica, ka visu laiku norit aktīvs dialogs ar “Pasažieru vilciena” vadību, panākta vienošanās par vasaru – daļa jauno pasažieru vilcienu varētu sāk kursēt augustā. Taujāts, kas notiks ar vecajiem vilcieniem, Vitenbergs uzsvēra – galvenais, lai jaunie vilcieni sāk kustību un iedzīvotāji tos var izmantot. Valdības ziņā būs lēmums par veco vilcienu likteni. Vitenbergs nenoliedza, ka viens no risinājumiem varētu būt vecos pasažieru vilcienus ziedot Ukrainai, taču konkrēti lēmumi nav pieņemti.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm