Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Politoloģe: Šoreiz pedagogu streiks nav tikai baidīšanas līdzeklis
Esam aizvadījuši nedēļu, kurā divas sāpju nozares dalījās ar paziņojumiem par streiku – skolotāji jau lēmumu pieņēmuši; Latvijas Ārstu biedrības vadītāja teica, ka mediķi aprīlī varētu streikot kopā ar pedagogiem. Tie gan nav pirmie streiki. RSU profesore, politoloģe Ilga Kreituse TV3 raidījumā “900 sekundes” norāda, ka šoreiz situācija ir citādāka – šoreiz streiks nav tikai baidīšanas līdzeklis.
Streiks ir pilnīgi normāla parādība demokrātiskā sabiedrībā, norāda Kreituse: “Es domāju, ka šoreiz streiks nav tikai pabaidīšanas līdzeklis, kā tas ir bijis līdz šim. Lai gan pedagogi daudz panāca, piedraudot ar streiku. Bet es domāju, ka šoreiz tas ir daudz nopietnāk.”
Politoloģe min, ka problēmas, kas šobrīd ir izvirzījušās priekšplānā, ir garas un ilgas. Premjers Krišjānis Kariņš iepriekš norādījis, ka pedagogi ieņēmuši pozu – nekādu pārmaiņu, tik dodiet vairāk naudas. Uz streika pieteikumu nedrīkst skatīties kā uz iegribu, uzskata Kreituse.
“Situācija finansiāli ir ļoti sarežģīta, bet vienlaikus jautājums ir par to, ka Latvija nevar atrisināt pamatproblēmas izglītības sistēmā, kas nav tikai naudas jautājums. Mēs nevaram vienoties, ka vidējā izglītība ir obligāta, valsts neseko līdzi tam, kā cilvēks izglītojas,” norāda politoloģe.
Izglītība un veselība ir divas nozares, kuru politiskā vadība ir jaunpienācēju rokās. Kreituse uzskata, ka nozari jāvada cilvēkam no nozares, nevis kādam no ārpuses: “Ļoti pārsteidzoši, ka krīzes ministrijās ir cilvēki, kuri nav saistīti ar šo nozari. Ne Čakšas kundze, ne Meņģelsones kundze nav nozares pārstāves.”
Tomēr Kreituse neuzskata, ka ministres nav spējīgas vadīt ministrijas. Viņasprāt, ir jābūt iekšējai valdības komandai, kur ir jābūt vadītājam, kurš nevis deleģē ministram uzdevumus, bet gan jāveido kopīga komanda. Politoloģe šobrīd šādu komandu neredz.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!