Sniega kupenu vietā – ietve vai veloceliņš. Kāpēc lai Rīgā nevarētu īstenot šādus piemērus?

Sniegs ir ļoti labs satiksmes uzlabojumu padomdevējs. Tā uzskata apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvji, kuri šādu ideju aizguvuši no ASV pilsētām. Ideja ir vienkārša, sniegs uz ielām gluži kā koppapīrs saglabā automašīnu pēdas un norāda uz platībām, kas netiek izmantotas un var tikt atdotas gājējiem vai velobraucējiem.

2019. gada 7. februārī 8:03

Ir bijuši dažādi piemēri no ASV pilsētām, kur ziemā tika novērota sniega uzkrāšanās, bet pēc tam izveidoti brauktuvju sašaurinājumi.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Sniegs ir ļoti labs ilustratīvs materiāls. Šādu pašu risinājumu varētu piemērot arī Rīgā, piedāvā apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Oto Ozols. Svarīgi arī tas, ka sniega laukumi ielu malās parāda reālo situāciju bez papildu izmaksām.

“Nav jātaisa dārgas satiksmes modelēšanas, jāaicina dārgi eksperti. Var iziet ielās ar fotoaparātu un var pamanīt tās vietas, kur var atrisināt, pilnīgi neko neatņemot autovadītājiem,” norāda “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis.

Piedāvājuma autori arī sagatavoja vairākus piemērus, kur uzskatāmi parādīts, kā Rīgas ielās un ielu krustojumos var atrast ļoti daudz brīvu vietu. Sniegotajās joslās vai laukumos iespējams ierīkot velojoslas vai arī brauktuves sašaurinājumu gājēju drošības uzlabošanai.

Tāda ir arī Matīsa iela, kur notika intervijas ieraksts, – pustukšās ielas abās pusēs esošās autonovietnes iespējams apvienot vienā ielas malā.

“Vienkārši pārorganizēt, sakārtot citādāk. Te var labi redzēt, vienā pusē tukša, otrā pilns, bet visas var vienā pusē salikt. Tie ir tādi tehniski risinājumi. Sniegs labi atklāj iespējamus uzlabojumus arī uz Vanšu tilta. Sniega vietā ļoti labi varētu ierīkot velojoslas, lai velobraucējiem nebūtu jābrauc pa ietvi. Ļoti bīstams vispār šis pasākums pāri Vanšu tiltam,” norāda “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Velobraucēji piedāvājumam piekrīt, bet uzskata, ka tai būtu jābūt norobežotai velojoslai, jo uz tilta ir bīstami ātra auto satiksme. “Domāju ir jānorobežo kaut kādā veidā brauktuve no velosipēdistu ceļa, jo šobrīd arī šeit tas nestrādā, gājēji neievēro velosipēdistus,” teic velobraucējs Tomass.

Sniega laukumu un joslu izvērtēšana ir interesanta ideja, taču, pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāves domām, tā nav pārāk praktiska.

“Bildē redzamā vieta, kas ir atvēlēta velo vēl nenozīmē, ka tur ir normatīviem atbilstoši platumi.” RDSD Plānošanas un projektēšanas nodaļas vadītāja Beata Dambīte uzskata, ka sniegs ir pārāk neprecīzs padomdevējs. Vēl arī speciāliste uzskata, ka vietās, kur uzkrājas sniegs, jau tiek labi izmantotas kā sniega glabāšanas vietas.

“Ierīkojot velojoslu, sniegs nepazudīs, tāpat būs apstākļi, kad sniegs uz brauktuves uzkrāsies. Tāpat sniegs kādu laiku būs uz sabiedriskā transporta vai velojoslas, līdz brīdim, kad sniegs tiks izvests, kas būs papildu izdevumi,” spriež RDSD pārstāve.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tomēr, kā norāda apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis, tad, paplašinot Brīvības ielu, sniega izvešana neradīja problēmas. “Lai uzlabotu apstākļus autovadītājiem, izveidot papildu joslu, tad varēja paplašināt brauktuvi un sniega kupenas pēkšņi aizveda,” viņš saka.

Apskati vēl: Apvienības “Pilsēta cilvēkiem” detalizētāks izklāsts par katru no Rīgas ielu piemēriem

Taču ir arī pozitīvi piemēri. Satiksmes departaments Lienes un Avotu ielas krustojumu sašaurinās un padarīs saprotamāku, bet gan bez sniega laukumu apskates. Vēl arī Bruņinieku ielā iecerēts ieviest velojoslas abos virzienos. Taču tas viss vēl pagaidām ir projekta stadijā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm