VID darbinieki pa telefonu tiek rupji apsaukāti un saņem draudus; iestāde plāno vērsties policijā

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbiniekiem pēdējā laikā arvien biežāk nākas uzklausīt, ko īsti par viņiem domā nodokļu maksātāji. Šie viedokļi tiek “izpušķoti” ar tādiem draudiem, rupjībām un lamuvārdiem, ka VID vadība nolēmusi vērsties policijā. LNT ziņu rīcībā ir daži šādu sarunu ieraksti, kuri atklāj to, ar ko nākas saskarties dienesta darbiniekiem.

2019. gada 30. martā 20:03

Sākoties deklarāciju iesniegšanas laikam, VID šogad saņēmis īpaši daudz zvanus un vēstules, jo sarežģītā nodokļu reforma nodokļu maksātājiem radījusi daudz neskaidrības.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tomēr daudzi zvanītāji tā arī nespēj saprast VID darbinieku sacīto un savu attieksmi izpauduši īpaši rupjā veidā, liecina LNT ziņu rīcībā nonākušie telefona zvanu ieraksti. Tajos dzirdama neapmierinātība ar zvana ilgo gaidīšanu, neizpratne par pamata lietām, balss pacelšana un rupja apsaukāšanās.

Lūk, daži no piemēriem.

Zvanītāja: Man ir naturālā saimniecība, kā es zinu, kas man jāiesniedz.
VID: Nu, jums taču ir jāzina, kāda nodokļu deklarācija jums ir jāiesniedz.
Zvanītāja: Bet Jūs esat Ieņēmumu dienests, kā es parastais cilvēks varu zināt? Jūs taču zināt, nu kā es iesniedzu deklarāciju.
VID: Cienītā, lūdzu, nepaaugstiniet balsi.
Zvanītāja: Nu bet ejiet, ziniet ko, d****.

Zvanītāja: Labdien, es gandrīz aizmigu un aizmirsu, kur es atrodos. Par jūsu laiku gaidīšanas, par to es runāju 20 minūtes. Es nevarēju saprast, it kā ir jāiesniedz kaut kāda deklarācija bija vakar, bet es nekur neatradu, kāda.
VID: Līdz 20. datumam jāiesniedz taksācijas gada pēdējā mēneša deklarācija uzņēmuma ienākuma nodokļa.
Zvanītāja: Nesapratu nekā. Nesaprotu, kāpēc es Jūs nesaprotu.
VID: Nav tādu deklarāciju par mēnesi. Jums ir jāvadās pēc tā, ko nosaka normatīvie akti.
Zvanītāja: Es nelasīšu normatīvos aktus. Jūs esat valsts amatpersona, jūs zināt savā jomā savus likumus, lūdzu, atbildiet pēc būtības. Vai jums speciāli gribas pakutināt, pašantažēt, paķircinātos debilos cilvēciņus?
VID: Ja jums taksācijas gads ir kalendārais gads, tad līdz 30. aprīlim.
Zvanītāja: A, Jums kāds ir taksācijas gads? Kalendārais vai austrumu vai vēl kaut kāds, Taivānas? Jūs tāda šantāžiste, Jums vajadzētu tā pa dirsu.

Zvanītāja: Kungam ir drusku pāri 1000 alga, 1070, jā, un viņam neapliekamais minimums ir nulle atnācis.
VID: Sistēma šo minimumu sūta pēc iepriekšējā gada rezultātiem.
Zvanītāja: Nu, kādas muļķības! Ko jūs te runājiet!
VID: Tas ir atkarīgs no viņa ienākumiem iepriekšējā gadā.
Zvanītāja: Nē, tā nebūs! Es tam nepiekritīšu, ka tagad Valsts Ieņēmumu dienests katram sūtīs atsevišķi, viena sistēma ir. Ja 200 eiro minimums, tad visiem 200 eiro.
VID: Jūs izlasiet noteikumus, kā tiek piemērots neapliekamais minimums. Ja neesat apmierināta ar…
Zvanītāja: Beidziet, atslēdziet plati, lūdzu. Klausieties mani, lūdzu. Ja viņam bija neapliekamais minimums, kāpēc šogad ir nulle?
VID: Ja ienākumi gadā bija lielāki kā 10 000 par gadu, tad neapliekamo minimumu nepiemēro.
Zvanītāja: Maita, maita, maita!

Zvanītājs: Labdien. Beidzot sazvanīju jūs. Klausieties, jums telegramma tagad uz e-pastu jāsūta vai uz pieres uzrakstīt atgādinājumu?
VID: Par ko ir runa?
Zvanītājs: Zobārstniecības, Jūs teicāt, ieskaitīsiet četru mēnešu laikā, čota jau vairāk pagājis.
VID: Jūs iesniedzāt gada ienākumu deklarāciju?
Zvanītājs: Čo? Davai, es nosaukšu personas kodu, un paši pārbaudīsiet.
VID:  Jūs esat elektroniskajā deklarēšanas sistēmā?
Zvanītājs: Nē.
VID: Tad nevaru jums telefoniski pateikt informāciju.
Zvanītājs: Klausies, tu, pīle debilā, Tu ņibisla bi mani.
VID: Ja jūs turpināsiet lamāties, es pārtraukšu sarunu.
Zvanītājs: Tev nav tiesību pārtraukt, tu domā, ko runā. Es vienu vārdu pateikšu, tu vairāk rītdien tur VIDā nestrādāsi. Tu domā, kas tev zvana, aita tu debīlā.
VID: Jūs esat pieslēdzies elektroniskai deklarēšanas sistēmai?
Zvanītājs: D**** sev iebāz elektroniku. Varbūt Tevi vīrs d**** ne***.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Arī rakstiski saņemtas līdzīga rakstura vēstules, kurās VID, izmantojot rupju vārdus, tiek nodēvēti par kropļiem, idiotiem, solīts izdauzīt galvu, sadot pa muti:

“Jūs jo***** kropļi, visu dienu nevarējāt atbildēt, jo***** urodi? Tiešām esat jo**** kropļi, kuriem vajag tās galvas izdauzīt sukas, b**, sūkātāji, netīras maukas tādi. Ejat jūs visi nosprāgstiet, kropļi.”

“Jūs tiešām esat tādi idioti? Neviens to sūdaino telefonu neceļ un neko netaisos vadīt, pirmdien tiksimies tajā smirdīgajā VID ēkā. Un tad jūs dabūsiet trūkties visi dabūs pa muti! Redzēs kā zagt tautai naudu!”

VID ģenerāldirektorei Ievai Jaunzemei nav pieņemama situācija, kad darba nedēļas izskaņā VID darbinieki jūtas kā apmētāti ar visu iespējamo: “Tas, kādas rupjības cilvēki pasaka klausulē sievietei, pārsvarā sievietēm, kas var būt viņu mātes, māsas vai sievas ir vienkārši prātam neaptveramas. Tie cilvēki, kas nāk te darbā un nesaņem nekādu milzīgu atalgojumu, viņi noteikti nav vainīgi pie visām dzīves negācijām.”

Šādi aizvainojoši zvani, kurus uzklausot VID darbiniekam jābūt savaldīgiem, mērāmi desmitos. “Es teicu, ka nevaru to tolerēt un negrasos to tolerēt, ka pret darbiniekiem tā izturas,” norāda VID vadītāja.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

VID uzskata, ka tas ir huligānisms un nākamnedēļ plāno vērsties Valsts policijā. Iesniegumam tiks pievienoti visi aizskarošie ieraksti. “Lai policija vērstos pret šīm personām,” norāda Jaunzeme.

Valsts policija gan pagaidām nesniedz komentārus, kamēr iesniegums nav saņemts, jo neesot zināms, vai runa ir par saskarsmes kultūras trūkumu vai likumpārkāpumu. Par huligānismu zvanītājam var draudēt 70 līdz 500 eiro administratīvais sods

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm