Nekādas ceļu uzturēšanas metodes nespēj novērst ziemu, šoferiem atgādina “Latvijas Valsts ceļi”

Arī pirmdien dienas vidū vietām valsts ceļu tīklā braukšanas apstākļi joprojām saglabājas apgrūtināti, “tv3.lv” informē “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Apgrūtināta satiksme ir uz Tallinas šosejas no Saulkrastiem līdz Igaunijas robežai, uz ceļiem ap Gulbeni, Ludzu un Preiļiem, kā arī Pierīgā, Dobeles un Jelgavas apkārtnē.

“Ceļus tīra un kaisa dienas laikā arī atkārtoti. Taču arī tas simtprocentīgi nenodrošina to, ka kāds posms atkārtoti nekļūst slidens vai arī sniegots,”  skaidro LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova. Viņa atgādina, ka par aizsnigušiem vai slideniem ceļu posmiem iedzīvotāji aicināti ziņot pa diennakts bezmaksas tālruni 80005555.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Ir ziema un tāpēc šie braukšanas apstākļi visu ziemu var būt mainīgi un apgrūtināti arī visa maršruta garumā, neskatoties uz to, ka šajā maršrutā strādā arī ziemas ceļu uzturētāju tehnika.”

Kononova uzsver, ka mūsu klimatiskajā joslā novembrī, decembrī iestājas ziema. “Un ziemā autovadītājiem ir jārēķinās ar to, ka ziemā vienmēr braukšanas apstākļi ir citādāki nekā vasarā. Ir jābūt gataviem tam , ka ceļš var būt slidens, tas var būt sniegots. Un tas ir pilnā mērā atkarīgs no laika apstākļiem, no tā, kāda ir snigšana, vai snieg nepārtraukti, vai sniega josla pārvietojas pa valsts teritoriju, kāda ir gaisa temperatūra un tās mainība.”

Arī pēc tam, kad ceļi ir notīrīti un nokaisīti, uz tiem atkārtoti var parādīties gan sniega sega, gan arī apledojums, – akcentā LVC pārstāve. “Snigšanas laikā ceļus nav iespējams pilnībā notīrīt – uz tiem vienmēr būs kaut kāda sniega kārta. Līdz ar to ir jāatceras par ziemas braukšanas iemaņām. Ir jāatkārto, kā droši braukt ziemā”

Kononova atgādina, ka valsts tīkla ceļi ir sadalīti uzturēšanas klasēs un to uzturēšana notiek atbilstoši MK noteikumiem un atbilstoši tam, kāda klase ir piešķirta vienam vai otram ceļa posmam. “Visātrāk un visrūpīgāk sniegu tīra un arī kaisa valsts galvenos autoceļus, uz kuriem ir vislielākā satiksmes intensitāte. Tiem seko reģionālie ceļi un tad vietējie ceļi ar C un D uzturēšanas klasi, kur ziemā sniegu var tīrīt pa retai reizei,” viņa skaidro.

Uz grants ceļiem netiek pielietots sāls maisījums. Tie ziemā tiek uzturēti ar piebraukta sniega kārtu.

“Protams, ceļu uzturētāji dara savu darbu atbilstoši MK noteikumiem un saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, taču viņi ziemu novērst nevarēs. Un šie apstākļi, ar kuriem mums kā autovadītājiem jārēķinās, būs spēkā līdz pat ziemas sezonas beigām.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tas nozīmē, ka autoceļi var būt gan sniegoti, gan slideni: “Proti, autobraucējiem ir jārēķinās ar ilgāku laiku ceļā un arī jāievēro droša distance, kā arī jāizvērtē, ar kādu braukšanas ātrumu var pārvietoties šādos laikapstākļos un jāizvērtē arī sava transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis.”

Kononova: “Autobraucējus, kuri vēl joprojām nav uzlikuši ziemas riepas, mēs aicinām izvērtēt to, vai tiešām ir nepieciešams doties ceļā, jo šādos laikapstākļos vasaras riepas tiešām tik labi nedarbojas un var radīt bīstamas situācijas uz ceļa.”

Viņa uzsver, ka autovadītājiem jāzina, ka ziemā snieg, ka ceļi var apledot, un neviens ceļu uzturētājs un nekādas uzturēšanas metodes nespēj novērst ziemu. Ziema ir iestājusies un ir jārēķinās, ka vietām ceļi apledos, it īpaši pārvadi un ceļu posmi, kas atrodas mežu apvidū vai gar ūdenstilpnēm. Ir jārēķinās ar to, ka var būt sniega kārta, un ir jāspēj pārvietoties, ņemot vērā laikapstākļus un liekot lietā savas braukšanas prasmes.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm