Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Baltijas jauniešu ideju konkursā “Solve for Tomorrow” par labāko atzīst Latvijas skolēnu ideju

Baltijas jauniešu ideju konkursā “Solve for Tomorrow” par labāko atzīta Latvijas komandas prezentētā platforma, kurā jaunieši varētu atrast darbu vasarā vai papildu nodarbošanos skolas laikā, pavēstīja elektroierīču ražotāja SIA “Samsung Electronics Baltics” realizētās jauniešu digitālās izglītības programmas “Skolēna digitālais IQ” pārstāvji.

2021. gada 13. decembrī 12:30

Skolēni prezentēja platformu, kurā jaunieši varētu atrast darbu vasarā vai papildu nodarbošanos skolas laikā, un ieguva galveno balvu – 5000 eiro un iespēju izvēlēties “Samsung” ierīces vēl 5000 eiro vērtībā. Kopumā konkursā piedalījās 105 komandas, pulcējot 306 jauniešus no visām trim Baltijas valstīm.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Samsung” realizētās jauniešu digitālās izglītības programmas “Skolēna digitālais IQ” ietvaros šogad notika ideju konkurss, kurā 9.-12. klašu skolēni no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas septiņu mēnešu garumā meklēja risinājumus, kā izmantot tehnoloģijas, lai vairotu labsajūtu un padarītu dzīvi jēgpilnāku. Uzdevums bija veicināt līdzsvaru starp tiešsaistē pavadīto laiku un laiku, ko pavadām otrpus ekrāniem.

Konkurss norisinājās trīs  kārtās un Baltijas mēroga finālā piedalījās 15 veiksmīgākās komandas. Tās sacentās par balvām 18 000 eiro vērtībā. Divas no trim godalgotajām vietām ieguvuši Latvijas jaunieši, otrā vieta – komandai no Igaunijas.

“Izvērtējot dalībnieku iesniegtos risinājumus tika ņemti vērā vairāki kritēriji: vai tiek piedāvāts izmantot jaunākās tehnoloģijas, vai ideja ir oriģināla, vai ideju iespējams īstenot un kādu pozitīvu ietekmi tā sniegtu sabiedrībai. Kopš aprīļa skolēni cītīgi strādāja pie savu ideju pilnveidošanas, un finālisti gala rezultātus prezentēja žūrijai. Konkursā iesniegtās idejas bija neticami labas un vērtīgas, tāpēc izvēlēties uzvarētājus žūrijas komisijai nebija viegli,” stāsta Samsung ”Skolēna digitālais IQ” vadītāja Baltijā Egle Tamelīte.

Pirmo vietu konkursa finālā ieguva skolēnu komanda ”Darbmeklis” no Gulbenes novada vidusskolas, Eiropas Tālmācības vidusskolas un Valmieras Viestura vidusskolas. Komandas radītā ideja ir aplikācija, kas savedīs kopā darba devēju un darba ņēmēju – jaunieti, un palīdzēs citos, ar jauniešu nodarbinātību saistītos jautājumos. Komanda plāno ideju attīstīt arī ārpus konkursa. Uzvarētāji saņems 5000 eiro lielu naudas balvu, kā arī Samsung ierīces 5000 eiro vērtībā. Otro vietu un Samsung ierīces 5000 eiro vērtībā iegūs Igaunijas skolēnu komanda “Spotter”. Jaunieši prezentēja rīku, ko pievienot disku golfa diskam, lai spēles laikā to būtu vieglāk atrast. Redzot viedtālrunī diska atrašanās vietu, samazinās spēles laika nobīde un diski netiek pazaudēti.

Trešo godalgoto vietu un Samsung ierīces 3000 eiro vērtībā saņems “ABite” no Rīgas Teikas vidusskolas. Viņu radītā ideja ir vienota lietotne, kurā jebkurš var izveidot profilu, atzīmējot savus diētiskos ierobežojumus, alerģijas un gaumi. Lietotne, ņemot vērā tādus faktorus kā produkti ledusskapī, dzīvesveids, u.c., piedāvā jaunas receptes un vajadzīgos produktus ievieto grozā – rīkojot pasākumus, tā atrod ēdienus, kas piemēroti visiem.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Konkurss tika organizēts “Skolēna digitālais IQ”. Tajā 9.-12. klašu skolēni no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas septiņu mēnešu garumā meklēja risinājumus, kā izmantot tehnoloģijas, lai vairotu labsajūtu un padarītu dzīvi jēgpilnāku. Uzdevums bija veicināt līdzsvaru starp tiešsaistē pavadīto laiku un laiku, ko pavadām otrpus ekrāniem. Konkurss norisinājās trīs kārtās un Baltijas mēroga finālā piedalījās 15 veiksmīgākās komandas.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma