Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Aptauja: 65% iedzīvotāju vēlas ekonomiski atbalstīt vietējos ražotājus

Vairumam jeb 64% aptaujāto iedzīvotāju pārtikas produktu izvēlē ir svarīgi, lai tie būtu ražoti Latvijā, turklāt 65% respondentu tādā veidā vēlas ekonomiski atbalstīt vietējos ražotājus, secināts jaunākajā nozares apskatā “Maxima mazumtirdzniecības kompass”.

2020. gada 14. novembrī 10:11

Tikmēr, atšķirībā no vēlāmā, realitātē tikai aptuveni puse jeb 28,6% cenšas pēc iespējas biežāk iegādāties pašmāju ražojumus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Pētījumā par produktu patriotismu arī atklāts, ka vēlmei atbalstīt Latvijas ražotājus un lauksaimniekus seko iedzīvotāju priekšstats, ka vietējie produkti ir svaigāki, jo “ceļo” mazāk” (46%), uzticēšanās pašmāju ražojumu kvalitātei un ražotāju reputācijai (42%), kā arī viedoklis, ka vietējie produkti garšo labāk (31%).

“Priecē, ka sabiedrība gatava mobilizēties globālo izaicinājumu priekšā un ar savu rīcību sniegt atbalstu Latvijas ražotājiem un lauksaimniekiem. (..) Piedāvājot pašmāju produkciju, mēs ne tikai apmierinām klientu vēlmi ēst svaigu, sezonālu, Latvijai raksturīgu un kvalitatīvu pārtiku. Tas ir arī veids, kā palīdzēt gan vietējiem ražotājiem, gan ekonomikai kopumā ātrāk pārvarēt grūtības ekonomiskās lejupslīdes laikā,” uzsver “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.

Vērtējot Covid-19 izplatīšanās ietekmi uz vietējās produkcijas iegādes biežumu, 12% aptaujāto atzina, ka pandēmijas ietekmē sākuši biežāk pirkt Latvijas produkciju. Lielākā respondentu daļa – 66,5% – atzina, ka Latvijā ražoto produkciju viņi turpina iegādāties aptuveni tikpat bieži, cik agrāk.

Tikmēr, novērtējot savu personīgo atbalstu, nepilna trešdaļa jeb 29% uz jautājumu par to, vai viņi sniedz pietiekamu atbalstu Latvijas ražotājiem, atbildēja apstiprinoši, paskaidrojot, ka cenšas pēc iespējas biežāk iegādāties Latvijas ražojumus. Savukārt 42,5% aptaujāto atzina, ka viņu rīcība atpaliek no vēlamā un viņi varētu vietējos produktus iegādāties biežāk.

Vēl vairāk dot priekšroku Latvijā ražotai pārtikai vislabāk motivētu cenas samazināšana patērētājiem, pārliecināti 72% iedzīvotāju. Aptuveni puse jeb 46% uzskata, ka jāveicina Latvijas ražojumu pieejamība veikalos, savukārt teju 40% uzskata, ka vietējie produkti vairāk jāizceļ, lai plauktos tie ir atpazīstami un labāk redzami.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Aptuveni vienāds cilvēku daudzums – nepilna ceturtdaļa aptaujāto – uzsvēra, ka vietējās produkcijas iegādi veicinās pieejamā klāsta paplašināšana un sortimenta dažādošana, kā arī iedzīvotāju izglītošana par Latvijas ražotāju atbalsta priekšrocībām. Tieši jaunākā paaudze aktīvi iestājas par iedzīvotāju izglītošanu, runājot par Latvijas ražotāju atbalsta priekšrocībām – šādu viedokli pauduši 44% respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017.gada un jaunākais apskats ir jau 12 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020.gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā ietverti pētījumi un ekspertu komentāri par aktuālākajām iedzīvotāju iepirkšanās paradumu izmaiņām, Latvijas ekonomikas attīstības tempiem un prognozēm, kā arī produktu patriotismu un iedzīvotāju gatavību atbalstīt vietējos ražotājus Covid-19 laikā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma