Pagājušajā gadā Latvijā ir dubultojies elektromobiļu skaits, un straujš kāpums turpinās arī šogad

Aizvadītā gada laikā elektromobiļu skaits Latvijā ir dubultojies, un straujais kāpums joprojām turpinās arī šogad – 2021. gada pirmajā ceturksnī nopirkti jau 140 elektromobiļu, kas agrāk bija teju vesela gada rādītājs, vēsta TV3 ziņu raidījums “900 sekundes”.

“900 sekundes” sižetā redzamie elektrobusiņi gaida savu kārtu doties Rīgas un Pierīgas ielās. Tās ir kurjerpasta automašīnas, kas tiek lādētas turpat, kur tās tiek piekrautas ar precēm.

Piegādes kompānijas “DPD Latvija” vadītājs Jānis Grants norāda, ka pašlaik viņi ir vieni no pirmajiem, kas piegādei izmanto 11 elektrobusiņus Rīgā un vienu Liepājā. Pirmkārt, šie auto ir klusāki, draudzīgāki dabai, kā arī busiņa vadītājam. Taču kompānijas maciņam tie gan nav tik draudzīgi.

“Lētāk noteikti nav, bet atkal vērtējam ieguvumus, kas ir ilgtspējīgais biznesa modelis, tas ir ieguvums. Ja skatāmies “Exel” tabulās, tad busa ieviešana nav lētāka kā busi ar iekšdedzes dzinēju,” skaidro kompānijas “DPD Latvija” vadītājs Jānis Grants.

Elektrobusiņa cena ir aptuveni pusotru reizi lielāka nekā iekšdedzes dzinēja busiem.

Pašlaik elektrobusiņi tiek lādēti tikai un vienīgi kompānijas loģistikas centrā, tā ir lētāk un ērtāk. Nākotnē ir plānots palielināt piegādes attālumus, tad būs jāizmanto ātrās uzlādes staciju tīklu.

“DPD Latvija” kompānija elektrobusiņus patlaban uzlādē turpat, kur notiek preču iekraušana. Viņi labprāt izmantotu arī ātrās uzlādes stacijas, taču ir viena nianse – šis vads nesniedzas līdz busiņa rozetei. Šī var šķist muļķīga problēma, taču, mēģinot to atrisināt, busiņu saimnieki saprata, ka tas nebūt nav vienkārši. Ne ražotāji, ne uzlādes tīkla saimnieki neko nevēlas mainīt. Tāpēc vismaz pagaidām Latvijā straujāk pieaug vieglo elektroauto skaits.

Vēl pirms diviem gadiem Latvijā elektromobiļu skaits nesasniedza pat pustūkstoti. Tagad, divus gadus vēlāk, to skaits pieaudzis līdz teju 1400 spēkratu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības vadītājs Arnis Bergs norāda, ka neatkarīgi no plusiem attīstība notiek joprojām stihiski, lai gan gribētos, lai notiek plānveidīgi. Pirms aptuveni desmit gadiem bija finanšu instruments, kas palīdzēja segt izdevumus elektroauto iegādes laikā, taču vēlāk tas pēkšņi pazuda. Tad parādījās citi atbalsti, kas, šķiet, ir devuši savu ieguldījumu.

“Nākamais grūdiens skaidri parādās statistikā, tas, ka tika ieviestas speciālās numurzīmes, noteikti bezmaksas stāvvietas Rīgā un braukšana pa sabiedriskā transporta joslām, tas jau parādās kā reāls finanšu ieguvums,” norāda BIMAB vadītājs Arnis Bergs.

Tomēr nav zināms, cik ilgi saglabāsies minētās priekšrocības. Atbildes nav uz jautājumu, vai brīdī, kad elektromobiļu skaits pieaugs vēl straujāk, pēkšņi netiks atceltas bezmaksas stāvvietas vai, piemēram, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslām. Tāpēc prognozēt, vai elektroauto skaita pieaugums turpināsies, nav iespējams.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm