tv3.lv

Pilnībā atjaunota satiksme pār Deglava tiltu

2021. gada 23. novembrī 12:49

Šodien, 23. novembrī, pilnībā atjaunota satiksme pār Augusta Deglava tiltu Rīgā. Līdz ar to noslēgušies apjomīgie renovācijas darbi, kas noritēja divās kārtās.

Kopš pārvada atklāšanas pirms 55 gadiem šie ir lielākie veiktie atjaunošanas darbi tā vēsturē. Tie izmaksājuši 14,9 miljonus eiro.

Augusta Deglava tilta atjaunošana pašvaldībai izmaksājusi par desmit miljoniem vairāk nekā plānots un arī Brasas pārvada remonts rīdziniekiem izmaksās par vismaz septiņiem miljoniem vairāk. Abu šo objektu atjaunošanu pavadījušas vairākas likstas, bet vismaz vienu no tiem izdevies pabeigt.

Deglava tilta atjaunošanu rīdzinieki gaidīja jau no 2018. gada un šodien, 23. novembrī, tas beidzot pilnībā atvērts satiksmei.

“Ir nomainīti visi tilta balsti, ir nomainītas bojātās balsttīklas, nostiprinātas sijas, riģeļi, nomainīts brauktuves segums, hidroizolācija, paplašināta ietve, salabotas kāpnes, izveidots jauns apgaismojums,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Sākotnēji tiltam plānoja veikt tikai kosmētisko remontu, bet drīz pēc darbu sākšanas atklājās, ka būs nepieciešama teju pilnīga pārbūve. Izrādījās, ka projektētāji nebija pārbaudījuši ne balstu nestspēju, ne to, kas atrodas zem tilta esošajās garāžās.

Drošības apsvērumu dēļ uz vairākām nedēļām tiltu pat slēdza. Kā var būt, ka plānojot atjaunošanu nepārbauda tik šķietami primitīvas lietas, departamentā skaidrojuma nav: “Te ir jautājums pie tiem, kas to tajā laikā darīja un vairāk nekā sešus gadus atpakaļ pasūtīja būvprojektu un izvirzīja prasības būvprojekta izstrādei.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Šo kļūdu dēļ pārbūves izmaksas no sākotnēji plānotajiem nepilniem 5 miljoniem pieauga līdz 15.

Vēl viens rūpju bērns pašvaldībai ir Brasas pārvads. Arī šajā gadījumā sākotnējais atjaunošanas projekts izrādījās pilnīgi nederīgs un tilta pārbūvi nācās projektēt no jauna. Aktīvi būvdarbi tur nav notikuši vairāk nekā gadu, un starp bruģi jau sen cauri spraucas nezāles.

“Tas, kas šobrīd notiek, tikko noslēdzies tehniskais projekts, būvvalde ir apstiprinājusi, ir saskaņots ar visiem. Ir izsludināts konkurss par būvniecību, kuram tuvākajā laikā vajadzētu noslēgties. Es ceru, ja nebūs kādas būtiskas pārsūdzības, kur būvnieki strīdēsies, ka nākošpavasar mēs varētu uzsākt būvniecības darbus,” cerību pilns ir Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Pārbūves projekts bija tik greizs, ka to īstenojot jaunie tramvaji pēc atjaunošanas pār tiltu nemaz nedrīkstētu kursēt. Gaidot jaunos būvniekus, palēnām tiek demontēta viena tilta puse.

“Sākotnējās izmaksas bija uz remontu, nevis jaunu būvniecību, tātad, mēs būvēsim šobrīd jaunu tiltu papildus vēl nāk klāt vecā tilta nojaukšana, kas vienkārša remonta gadījumā nebūtu. Tā aplēse kas parādās, ir kādi 17 miljoni,” norāda Ķirsis.

Tas nozīmē, ka izmaksas būs par vismaz 7 miljoniem lielākas nekā sākotnēji plānots. Dome bija apņēmusies pārvada remontu pabeigt līdz 2023. gadā plānotajiem dziesmu svētkiem. Jau tagad ir skaidrs, ka tas, visticamāk, neizdosies.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Augusta Deglava tilta pārbūves rezultātā izveidota atdalīta velojosla un paplašināta gājēju ietve. Plānots, ka to varēs izmantot arī dziesmu un deju svētku dalībnieki, virzoties uz tuvumā esošo Daugavas stadionu. Gājēju ērtībām izbūvētas arī kāpnes, kas ļaus piekļūt Vagonu ielai un pasākumu laikā arī Daugavas stadiona teritorijai.

Augusta Deglava tilta pārbūve tika sākta 2018. gadā. otrās kārtas būvdarbi sākti pagājušā gada 20. septembrī.

Pirmās kārtas būvniecība izmaksas bija 6,7 miljoni eiro, bet otrā posma – 8,2 miljoni eiro.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm