NEPLP vadītājs noraida apgalvojumu, ka “Doždj” apraides pārtraukšana krievvalodīgos atgriezīs Kremļa informācijas telpā

2022. gada 8. decembrī 19:01

No šodienas visās Baltijas valstīs pārtraukta “Doždj” (“TV Rain”) televīzijas apraide. Taču Rīgā bāzētās televīzijas komandas veidoto saturu ikviens var redzēt internetā, piemēram, populārajā “YouTube” platformā. Kā rīkosies Latvijas mediju uzraugs, un vai šāda situācija tam šķiet pieļaujama?

Krimas atspoguļošana kartē Krievijas teritorijas sastāvā, latviešu skaņuceliņa nenodrošināšana, moderatora izteiktais aicinājums palīdzēt Krievijas karavīriem ar “aprīkojumu vai elementārām ērtībām” – šo pārkāpumu virknes dēļ Latvijas mediju uzraugs otrdien paziņoja, ka anulē apraides atļauju “Doždj” un no šodienas to vairs nedrīkst pārraidīt. Nelīdzēja ne TV darbinieku atlaišana, publiska atvainošanās. Televīzijas ekrānā šodien parādās uzraksti, ka visās Baltijas valstīs šis kanāls slēgts.

Igaunijā pārraide pārtraukta, jo Latvijā izsniegtā apraides atļauja nozīmēja, ka to likumīgi drīkst translēt Eiropas Savienības valstīs, ASV un citviet, bet bez šīs atļaujas likumīga kanāla pārraide nav iespējama. Lietuva lēmumu par slēgšanu pieņēma vakar.

Taču tiešsaistē to var vērot aizvien. “YouTube” “TV Rain” ir 3,71 miljoni abonentu, visticamāk starp tiem, daļa arī Latvijā dzīvojošie. NEPLP vēlas, lai arī “YouTube” bloķē šo saturu, taču lēmumu pieņems pats uzņēmums.

“Tas process ar “YouTube”, kā esam rīkojušies, un šajā gadījumā nevaram veikt izņēmumu – jāsagaida, kad programma pazūd no Latvijas apraides, un tad sūtām “YouTube” vēstuli, kur informējam par šo lēmumu un tālāk jau “YouTube” vērtē, vai liek ģeobloku vai ne, tāpēc viņiem nebija nekur jāpazūd no “YouTube”,” saka NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

“Doždj” pārstāvji šodien neatbildēja uz TV3 Ziņu aicinājumu sniegt komentāru saistībā ar apraides pārtraukšanu Baltijā.

Televīzijas redaktors Tihons Dzjadko intervijā TV3 Ziņām šonedēļ uzsvēra, ka no aizlieguma cietīs tieši Latvijas krievvalodīgie, kuri atgriezīsies Kremļa informācijas telpā: “Daudzi krievvalodīgie, tieši pateicoties “Doždj”, nokāpa no Krievijas propagandas adatas, ar augstu ticamību uz tās atgriezīsies atpakaļ. Ja tāds bija padomes slepenais mērķis, pieņemot šo lēmumu, tad tas noteikti izdevās! ”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Par šo viedokli mediju uzraugs ir nepatīkami pārsteigts. “Reitingi rāda, ka “TV Rain” nav skatītāko kanālu vidū Latvijā! Pateikt, ka atkal “uzsēdinās” uz Kremļa propagandas adatas, ir nepieļaujami! Absurds, nepieņemams, absolūti noraidāms apgalvojums,” teic Āboliņš.

Padomē uzsver, ka visi pārējie neatkarīgie Krievijas mediji un žurnālisti Latvijā var justies droši un neviens cits medijs, kas šeit darbojas, neesot pārkāpis noteikumus.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm