NEPLP piemērojis 10 000 eiro sodu kanālam “TV Rain”

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) Krievijas neatkarīgās TV programmai “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”) piemērojusi 10 000 eiro sodu, liecina padomes priekšsēdētāja Ivara Āboliņa ieraksts mikroblogošanas vietnē “Twitter”.

2022. gada 2. decembrī 12:43

Sods tiek piemērots par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par “mūsu armiju”.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

https://www.youtube.com/watch?v=atxLvbPiSpc

NEPLP priekšsēdētājs norāda, ka par sižetu pret “TV Rain” ierosināta arī administratīvā pārkāpuma lieta.

Viņš uzsver, ka par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju. Šis gadījums ir otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Vēl viena lieta pret “TV Rain” par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai

Tāpat NEPLP ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret Krievijas neatkarīgo TV programmu “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”), kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai, pēc raidījumā “Zģes i seičas” (“Здесь и сейчас”/”Te un Tagad”) izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar “ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē”.

Āboliņš norādīja, ka tas ir Latvijas drošības jautājums, kas tiks risināts likumā noteiktajā kārtībā.


Tādējādi šis var kļūt par trešo būtisko “Doždj” pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Āboliņš uzsver, ka par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Aizsardzības ministrs Artis Pabriks notikušo komentējis sekojoši.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Kā situāciju skaidro “Doždj”?

“Doždj” galvenais redaktors Tihons Dzjadko vietnē “Twitter” gan skaidro, ka televīzijas kanāls nenodarbojas ar palīdzību Krievijas armijai, un raidījuma vadītājs neveikli izteicies un ticis pārprasts. Aicinājums bijis domāts, lai vāktu informāciju par Krievijas valsts varas un armijas noziegumiem, nevis sniegtu palīdzību pašai armijai.

Dzjadko raksta, ka attiecīgā 1. decembra raidījuma sižetā izskanēja frāze: “Sūtiet mums ziņojumus uz [email protected] vai rakstiet mums mūsu “Telegram” kontā. (..) Ceram, ka daudziem karavīriem, varējām palīdzēt, tajā skaitā mēs, piemēram, ar ekipējumu vai elementārām lietām pamatvajadzību nodrošināšanai frontē. Jo tie stāsti, kuros dalījušies viņu tuvinieki, uzdzen šausmas, ” viņš raksta.

Dzjadko atzīst, ka attiecīgā frāze skatītājos radījusi sajūtu, ka televīzijas kanāls “Doždj” palīdz Krievijas armijai. Šajā kontekstā viņš uzsver: “Telekanāls “Doždj” nav bijis, nenodarbojas un nenodarbosies ar palīdzību, gādājot Krievijas armijai ekipējumu – frontē vai ārpus tās. Pastkaste [email protected] tika izveidota, lai vāktu no cilvēkiem liecības par Krievijas armijas noziegumiem Ukrainā un par pārkāpumiem noziedzīgās un bezjēdzīgās mobilizācijas laikā Krievijas Federācijā,” uzsver “Doždj” galvenais redaktors.

Viņš uzsver, ka dalīties informācijā par Krievijas armijas noziegumiem Ukrainā ir nepieciešams, lai plaša auditorija apzinātos Krievijas vadības rīcības noziedzīgo raksturu, sākot no šā gada 24. februāra. “Patiesību par noziedzīgo un zemisko karu vajadzētu zināt visiem Krievijas pilsoņiem – arī militārpersonām un mobilizētajiem,” viņš saka.

Ņemot vērā, ka skatītāji pārpratuši šo frāzi, Dzjadko sola to dzēst no raidījuma atkārtojumiem. “Tā kā ēterā dzirdētā frāze maldina mūsu skatītājus, esam nolēmuši to nekavējoties izņemt no atkārtojumiem un no ētera ieraksta. Atvainojamies saviem skatītājiem.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Doždj” informācijas dienesta vadītāja Jekaterina Kotrikadze situāciju komentē sekojoši: “Neviens šeit, “Dožģ”, nedomā, ka Aleksejam Korostioļovam ir tāda nostāja. Un tā tika pausta apzināti. Tā ir kļūda. Taču jautājums ir tik jutīgs, ka citāti mēs nevarējām reāģēt. Taču tā kā mūsu skatītāji to tā saprata [par to ko pateica], mēs nonācām pie šī lēmuma [pārtraukt sadarbību ar žurnālistu]. Pats fakts, ka mēs neslēpjamies, mēs neklusējam, nezliekamies, ka nekas nav noticis. Tieši otrādi – mēs komunicējam ar mūsu audotoriju. Domājam, ka tam ir jābūt pietiekoši pārliecinošam argumentam priekš kontrolējošajam un regulējošajām iestādēm.”

Telekanāls “Doždj” pārtrauc sadarbību ar Alekseju Korosteļevu

Par lēmumu no šodienas pātraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu piektdien telekanāla ēterā raidījumā “Zģes i seičas” paziņoja informācijas dienesta vadītāja Jekaterina Kotrikadze. Viņa teica, ka šis redakcijai bijis smags lēmums, bet uzskatāms par vienīgo pareizo šajā situācijā.

Viņa atvainojās visiem skatītājiem par raidījumā izskanējušo. Viņa atzina, ka ir ļoti grūti teikt to, kas viņai jāsaka. Taču to neskaitāmo cilvēku, kuri bijuši spiesti pamest savas mājas Ukrainā vai saskārušies ar Krievijas valdības, Krievijas armijas īstenoto vardarbību, piedzīvoto nedrīkst pieļaut. Viņa vēlreiz telekanāla vārdā atvainojās visiem skatītājiem, kuri pārprata kolēģa teikto vai kurus tas sāpināja.

Jau vēstīts, ka neatkarīgais televīzijas kanāls “Doždj” darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par “viltus ziņām”. Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors Dzjadko un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

“Doždj” 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

LETA jau vēstīja, ka augustā Valsts darba inspekcija (VDI) paziņoja, ka vērtēs “Doždj” darbinieku vīzu atbilstību likumam paredzētajiem nosacījumiem – atbilstību Darba likuma 37.panta 8.daļai, kas nosaka, ka trešās valsts pilsoņus ir atļauts nodarbināt tikai tad, ja viņiem ir izsniegtas uzturēšanās atļaujas, kurās ir atzīme ar tiesībām uz nodarbinātību. Ja viņiem šādas vīzas nav, tad darba devējs nav tiesīgs šīs personas nodarbināt.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Par pārbaudes veikšanu VDI paziņoja pēc vietnē “Twitter” publicētā video, kurā ir pausts, ka “Doždj” darbinieki Latvijā strādā ar tūristu, nevis darba vīzām. VDI ir norādījusi, ka informācija ir nodota reģionam pārbaudes veikšanai.

VDD sāk pārbaudi

Valsts drošības dienests (VDD) sācis pārbaudi saistībā ar “Doždj” ziņu raidījumā paustiem izteikumiem, kas rada aizdomas par šī televīzijas kanāla sniegtu palīdzību Krievijas okupācijas spēku karavīriem.

VDD brīdina, ka, ņemot vērā Krievijas okupācijas spēku veiktos noziegumus pret Ukrainu un tās tautu, nekāda veida atbalsta sniegšana agresorvalstij Krievijai nav pieļaujama.

Kā ziņots, “Doždj” 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā. “Doždj” atgriešanās ēterā notiks pakāpeniski – sākumā plānoti ziņu izlaidumi un atsevišķi autorraidījumi, ar laiku satura piedāvājums kļūs plašāks. Savukārt rudenī plānots sākt vairākus jaunus projektus.

Medijs mikroblogošanas vietnē “Twitter” paziņojis, ka pirmajā posmā kanāla studijas atradīsies Rīgā, Amsterdamā, Tbilisi un Parīzē.  “Doždj” apgalvo, ka apzinās grūtības, strādājot no ārzemēm, taču cer, ka izdosies sasniegt rezultātu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tāpat ziņots, ka Krievijas neatkarīgais televīzijas kanāls “Doždj” darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā. Telekanāla ģenerāldirektore Sindejeva šādu lēmumu skaidroja ar likuma par “viltus ziņām” pieņemšanu Valsts domē. Jau tobrīd telekanāla vadība sākusi apspriest “Doždj” darbības atjaunošanas formātu.

Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors Tihons Dzjadko un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

Sarunas par TV programmas raidīšanu no Latvijas ilga apmēram trīs mēnešus, un tajās piedalījās vairāki mediju nozares komersanti.

Tāpat vēstīts, ka NEPLP augustā izsniegusi apraides atļauju vienai Krievijas televīzijai – “TV Rain”.

Kā liecina portālā “Firmas.lv” pieejamā informācija, Latvijā šī gada aprīlī reģistrēts uzņēmums “TV Rain”. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2800 eiro, un 95% uzņēmuma pieder Krievijas pilsonei, mediju holdinga “Doždj” ģenerāldirektorei Natālijai Sindejevai, kura ir arī patiesā labuma guvēja, bet atlikušie 5% – juristam Mihailam Parinovam.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm