Latvijas reklāmas tirgus stagnācija un starptautisko digitālo platformu agresīvā izaugsme būtiski ietekmē Latvijas mediju tirgus attīstību

Neatkarīgi no tā, ka 2018. gadā Latvijas reklāmas tirgū turpinājās stagnācija un vienlaikus būtiski palielinājās reklāmdevēju investīcijas starptautisko digitālo platformu reklāmās, mediju grupa “All Media Baltics” (“AM Baltics”) Latvijā gadu noslēdza ar pozitīvu rezultātu. “AM Baltics” ietilpstošie uzņēmumi SIA “All Media Latvia”, SIA “Star FM” un SIA “SmartAD” pagājušo gadu noslēdza ar 25,4 miljonu eiro lielu neto apgrozījumu un 2,1 miljonu eiro neto peļņu.

2019. gada 21. jūnijā 13:10

“Esam gandarīti par 2018. gada darbības rezultātiem, jo situācija mediju un reklāmas nozarē Latvijā nav vienkārša. Jau vairākus gadus stagnējošais Latvijas reklāmas tirgus kombinācijā ar vietējo mediju cīņu par reklāmas ieņēmumiem ar starptautiskajiem digitālajiem supergigantiem – “Google”, “YouTube”, “Facebook” – prasa īpaši pārdomātus uzņēmuma attīstības scenārijus. Vienlaikus jādomā par kvalitatīva satura ražošanu un arī kanālu attīstību, lai mūsu piedāvājums būtu interesants gan auditorijām, gan reklāmdevējiem. Spiediens uz vietējo mediju nozari ir milzīgs, un tikai tie, kuriem būs konkurētspējīgs biznesa modelis, spēs attīstīties,” saka “AM Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

2018. gadā SIA “All Media Latvia” saglabāja līderpozīcijas Latvijas komerctelevīziju tirgū, noslēdzot gadu ar 18,6 miljonu eiro neto apgrozījumu, kas ir par 0,8% vairāk nekā 2017. gadā. Savukārt uzņēmuma neto peļņa bija 2,87 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā. Būtiski atzīmēt, ka SIA “All Media Latvia” no 2018. gada decembra palielināja savu TV kanālu portfeli, juridiski pārņemot grupas uzņēmuma a/s “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” kanālus – “Kanāls2” un LNT. Līdz uzņēmuma pievienošanai SIA “All Media Latvia” 11 darbības mēnešos LNT strādāja ar 1,07 miljoniem eiro lieliem zaudējumiem.

Zūzena uzskata, ka šogad pieņemtie reklāmas tirgus ierobežojumi, aizliedzot tā saucamo ātro kredītu reklāmas, 2019. gadā radīs negatīvu efektu uz mediju industriju. Ienākumi no reklāmas ir komercmediju iespējas investēt kvalitatīvā saturā un tehnoloģijās. Tāpat arvien pieaugošā konkurence no Latvijā retranslētiem TV kanāliem vai citiem satura patēriņa veidiem mobilajā vidē liek “AM Baltics” aktīvi strādāt pie 2017. gada beigās uzsāktā biznesa modeļa pārveides, lai stiprinātu savas pozīcijas tirgū.

Lai sasniegtu akcionāru izvirzīto ambiciozo mērķi jau vidējā termiņā kļūt par mūsdienīgu, tehnoloģiski augsti attīstītu Eiropas līmeņa multiplatformu izklaides uzņēmumu, “AM Baltics” Latvijā būs jākļūst vēl efektīvākam un gudri jāinvestē savā attīstībā.

“All Media Latvia” uzsāka biznesa modeļa pārveidi 2017. gada oktobrī, kad  raidorganizācijas MTG biznesu Baltijas valstīs iegādājās starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums “Providence Equity Partners”. Pirmais biznesa modeļa pārveides posms, kura galvenais uzdevums bija stiprināt esošos uzņēmuma digitālos resursus un uzlabot vispārējo satura pārraides kvalitāti, noslēdzās 2018. gada pirmajā pusē ar jaunas digitālas platformas “TVPlay” ieviešanu un “AM Baltics” Latvijas TV kanālu pāreju uz raidīšanu HD kvalitātē. Patlaban norit pārmaiņu procesa otrais posms, kura ietvaros tiek izvērtēta esošo kanālu darbības efektivitāte un izstrādāti scenāriji turpmākai konkurētspējas veicināšanai.

“AM Baltics” mīlētākais zīmols 2018. gadā – kanāls TV3

Mediju grupas labie 2018. gada darbības rādītāji sasniegti, pateicoties zīmola TV3 kvalitatīvā satura spēkam un “AM Baltics” stratēģijai visu pašmāju ražoto saturu darīt maksimāli pieejamu skatītājiem dažādās platformās – gan reāllaika televīzijā, gan digitālajā vidē. Šo attīstības virzienu uzņēmums plāno turpināt arī nākotnē, īpaši koncentrējoties uz video satura ražošanu digitālajiem kanāliem.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Neraugoties uz tirgus piesātinājumu, 2018. gadā skatītākais, tātad – grupas mīlētākais, televīzijas kanāls bija TV3, sasniedzot konsolidēto skatīšanās laika daļu 9,7%. Kanāls 3+ ar skatīšanas laika daļu 2,3 % ieņēma 10. pozīciju, un kanāls TV6 ar skatīšanās laika daļu 2,2% (“Kantar” dati) ieņēma 11. pozīciju skatīšanās laika daļas topā, turpinot pierādīt sevi kā spēcīgus nišas kanālus.

Televīzijas skatītāko raidījumu augšgalā ierindojās TV3 pašmāju šova “Es mīlu Tevi, Latvija!” ceturtā sezona, kā arī Latvijā veidots pasaulē veiksmīgākais muzikālo talantu šovs “X Faktors”. Stabili augstus reitingus uzrāda TV3 Ziņas un gadu gaitā skatītāju uzticību iemantojušie informatīvie raidījumi “Bez Tabu” un “Nekā personīga”. Uzņēmums nepārtraukti rūpējas, lai vietēji ražotā satura klāsts arvien tiktu papildināts.

“AM Baltics” Latvijā turpina izaugsmi arī digitālajā vidē, attīstot video portāla “TVPlay.lv” satura klāstu, kā arī ziņu un izklaides portālu “Skaties.lv”, kas 2018. gadā ierindojies apmeklētāko interneta lapu topa 4. vietā (“Gemius” dati).

Īsumā par “All Media Baltics” Latvijā

2017. gada 18. oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums “Providence Equity Partners” iegādājās Zviedrijas mediju grupas “MTG” biznesu Baltijā. Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu “AM Baltics” un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, “Kanāls 2”, radio “Star FM”, lielākā Latvijas video portāla “TVPlay”, ziņu un izklaides portāla “Skaties.lv”, “TVPlay Home” satelīttelevīzijas un “SmartAD” darbību Baltijas valstīs.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm