Drošības dienests nosūtījis NEPLP informāciju saistībā ar “TV Rain”

Valsts drošības dienests (VDD) ir nosūtījis Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) dienesta rīcībā esošo informāciju un vērtējumu saistībā ar ar Krievijas neatkarīgo TV programmu “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”), apliecināja dienestā.

2022. gada 5. decembrī 22:40

VDD gan turpina informācijas pārbaudi saistībā ar televīzijas kanālā 1. decembrī demonstrētajā ziņu raidījumā “Šeit un tagad” paustajiem izteikumiem.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Jau ziņots, ka NEPLP otrdien, 6. decembrī, sanāks uz sēdi, lai vērtētu situāciju saistībā ar Krievijas neatkarīgo TV programmu “Doždj”.

Tikmēr Nacionālā apvienība (NA) pirmdien izplatījusi aicinājumu atbildīgajām iestādēm lemt par “Doždj” raidīšanas izbeigšanu no Latvijas teritorijas un par kanāla darbinieku izraidīšanu no valsts.

NEPLP ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu “Doždj”, kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1. decembrī raidījumā “Zģes i seičas” (“Здесь и сейчас”/”Te un tagad”) izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar “ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē”.

Šis var kļūt par trešo būtisko “Doždj” pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā “Zģes i seičas” pavēstīja, ka “Doždj” nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja “Doždj” 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par “mūsu armiju”. Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Neatkarīgais televīzijas kanāls “Doždj” darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par “viltus ziņām”. Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

“Doždj” 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm