Darbam lidostā nelicencētie taksometri “uzvārās” nakts autobusa trūkuma dēļ

2022. gada 3. decembrī 21:20

Starptautiskā lidosta “Rīga” ziņo par pasažieru skaita būtisku pieaugumu un vienlaikus izsaka satraukumu, kāds pirmais iespaids rodas daļai tūristu. Proti, ja ielido pēc pusnakts, tad uz Rīgas centru nevar tikt ar sabiedrisko transportu. Lidosta regulāri, pēdējo reizi pirms mēneša, aicina pašvaldību naktī nodrošināt autobusu, bet bez rezultātiem, vēsta TV3 Ziņas.

No lidostas uz Rīgas centru pats pēdējais sabiedriskā transporta reiss ir 10 minūtes pāri pusnaktij darbadienās. Bet brīvdienās pēdējais pienāk 10 minūtes pirms pusnakts. Lidostā naktī darbība jau neapstājas. Turpina ielidot avioreisi, brīvdienās pat vairāki, atvedot būtisku skaitu pasažieru. Taču kā viņiem nokļūt Rīgas centrā? Ja nav pašu sarunāta transporta, atliek ņemt taksometru, kas izmaksā dārgi.

Ilona

“Man šķiet, ka naktī vajadzētu būt autobusiem, jo taksometrs ir privilēģija, un ne katrs var atļauties taksometru.”

“Vien dažās pilsētās Eiropā nav nakts autobusa no lidostas, un ceļojot esam sapratuši, ka problēmas lielākoties ir Eiropas Austrumos,” zina stāstīt tūrists no Portugāles Andre.

Naktī dažkārt pat izķer tos visu trīs firmu taksometrus, kas speciāli licencēti atļaujai uzņemt pasažierus pie lidostas izejas termināla un pakļauti prasībai ar iepriekš prognozējamu tarifu, ap 20 eiro līdz centram. Tad tūristi iekrīt uz stāvlaukumā sirojošajiem citiem taksistiem.

Ligita Olante
Rīgas Plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja

“Šie pārējie pārvadātāji kā likums ņem maksimālos tarifus, kas tiem ir. Tur šī cena var pat būt 40 un 50 eiro. Diemžēl. Nakts stundās, aizbraucot galapunktā, summa ir neadekvāti liela.”

“Draugi teica, lai esam uzmanīgi, jo taksisti var prasīt nesamērīgu cenu,” saka tūriste no Spānijas Anei.

“Es dalītu taksi ar citiem. Uzrunātu trīs cilvēkus, kas arī tikpat izmisuši, un aicinātu braukt ar mani vienā mašīnā uz centru. Tad mēs kopā sadalītu gala summu. Būtu lētāk,” domā TV3 Ziņu uzrunātā Anastasija.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Uz Latviju lidojošie ārzemnieki pēdējā gada laikā sevišķi daudz rakstot e-pastus lidostai ar jautājumu, vai tiešām pēc pusnakts nav sabiedriskā transporta centra virzienā un kāpēc arī uz rīta agrajiem lidojumiem nevar nokļūt lidostā ar autobusu? Lidostas vadība vairākus gadus prasījusi “Rīgas satiksmei” naktī nodrošināt kaut mazās ietilpības mikroautobusu.

Ilze Salna
starptautiskās lidostas “Rīga” pārstāve

“Mēs esam par šo situāciju informējuši arī Rīgas domes Satiksmes departamentu un aicinājuši izvērtēt reisa skaita palielinājuma iespējas. Tāpat arī aicinājām iespēju izvērtēt nodrošināt ekspresautobusa savienojumu starp pilsēta centru un lidostu. Departaments atbildēja, ka viņiem ir nepieciešams papildu laiks informācijas apkopošanai.”

Rīgas dome uzskata, ka nakts autobusa reisos būtu pārāk mazs pasažieru skaits, lai tie atmaksātos. Ja runa ir par valsts tēla radīšanu, tad esot jābūt līdzfinansējumam no Satiksmes ministrijas, lidostas vai “Autotransporta direkcijas”. Jeb arī konkrētajā maršrutā būtiski japaceļ cena par braucienu. Jau patlaban 22. autobuss vakara stundās radot zaudējumus.

Vilnis Ķirsis
Rīgas domes deputāts, “Jaunā Vienotība”

“Mēs esam gatavi šos reisus nodrošināt, bet tad zaudējumus, lūdzu, solidāri sadalām uz daļām, lai nav tikai rīdziniekiem. Par valsts nozīmes objektu, kas neatrodas Rīgā, būtu jārūpējas ne tikai Rīgai, bet arī valstij un Pierīgas pašvaldībai, kuras teritorijā tas atrodas. Un tas sanāk tā, ka Rīgai ir jārisina valstij piederoša īpašuma, kas neatrodas Rīgā, problēmas, un pārējiem nav nekas darīšanas.”

Atbildes no “Autotransporta direkcijas” un Satiksmes ministrijas neliek domāt par valsts līdzfinansējumu. Pat konkrētus problēmas risinājumus nepiedāvā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Satiksmes ministrija

“Satiksmes ministrija var uzņemties vidutāja lomu sarunās par pārvadātāju gatavību nodrošināt neregulāros pasažieru pārvadājumus ar autobusiem laikā, kad ir maz transporta alternatīvu virzienā no lidostas.”

“Tā kā Rīgas pilsētas 22. autobusu maršruts neietilpst finansēšanas kategorijā par reģionālās nozīmes, ne lielo pilsētu maršrutiem, “Autotransporta direkcija” nekad nav piedalījusies un arī tagad nepiedalās ar finansējumu minētā autobusu maršruta nodrošināšanā. 22. autobusu maršruta nodrošināšanu Rīgā finansē no pilsētas pašvaldības budžeta,” skaidro “Autotransporta direkcijā”.

“Ja mēs gribam būt valsts, kuru apmeklē tūristi, manuprāt, sabiedriskajam būtu jābūt pieejamam naktī kaut vai reizi stundā,” ir pārliecināta Agnese.

Arī Ilita spriež, ka Latvija kaut kur šajā ziņā ir atpalikusi.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm