tv3.lv

Aptauja: gandrīz puse autovadītāju vasaras laikā mēdz pārsēsties uz velosipēdiem

Gandrīz puse jeb 47% autovadītāju atzīst, ka vasaras laikā mēdz pārvietoties arī ar velosipēdu, 5% izvēlas arī motociklu un 5% – skrejriteni, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

21. maijā 9:00

Salīdzinot pētījuma rezultātus ar 2021. gada datiem, nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri gada siltajā laikā izvēlas arī velosipēdu (2021. gadā – 48%, 2022. gadā – 47%), taču vienlaikus nedaudz pieaudzis to respondentu skaits, kuri dod priekšroku motociklam (2021. gadā – 4%, bet 2022. gadā – 5%).

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Līdzīgi kā pērn, arī šogad alternatīvos pārvietošanās veidus vasarā biežāk izvēlas vīrieši, bet sievietes (50%) arī vasarā biežāk izvēlas auto (šādu atbildi sniedza 44% vīriešu).

“Neraugoties uz to, vai autovadītājs izvēlas “pārsēsties” uz velosipēdu, skrejriteni vai motociklu, nevajadzētu aizmirst par drošu un atbildīgu braukšanu. Papildus tam jāatceras, ka vasarā uz ceļiem atgriežas arī tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, un tas var radīt papildus riskus,” norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Eksperts piebilst, ka “mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Vasarā uz ielām ir arī daudz vairāk bērnu – ar riteņiem, skrituļdēļiem vai vienkārši skrienot. Bērniem galvā ir vasara, brīvlaiks un rotaļas, tāpēc autobraucējiem jābūt ļoti prātīgiem.”

Raugoties uz respondentu atbildēm dažādās vecuma grupās, jāsecina – jo vecāks autovadītājs, jo biežāk izvēlas palikt pie auto stūres arī vasarā, piemēram, no 18 līdz 29 gadiem arī vasarā tikai ar auto brauc 28% autovadītāju, no 30 līdz 39 gadiem – 37%, no 40 līdz 49 gadiem jau 47%, bet no 50 līdz 59 gadiem – 53%. Gados jaunākie autovadītāji ir daudz atvērtāki alternatīviem pārvietošanās veidiem.

Izvēloties velosipēdu vai skrejriteni, ir vairākas priekšrocības: netiek radīti sastrēgumi vai izmantota degviela, nav izmešu un netiek radīts gaisa un trokšņa piesārņojums. Lai gan lielai daļai braucēju velosipēds būs piemērots tikai īsākiem attālumiem, velosatiksme var būt efektīvas un ilgtspējīgas transporta sistēmas nozīmīga sastāvdaļa.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildību braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm