Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Aicina Latvijā veicīgāk izstrādāt ūdeņraža izmantošanas stratēģiju
Iespējams, ka ūdeņradis drīzumā aizstās līdzšinējās, fosilās degvielas. Šajā nedēļā, iepazīšanās režīmā ūdeņraža autobusi braukās pa Valmieras un Jelgavas ielām. Ūdeņraža autobusa iepazīšanās tūre notiek kopā ar starptautisku konferenci, kas sākas Rīgas Tehniskajā universitātē.
Lidostā “Rīga” ūdeņraža autobuss vienu dienu vizināja pasažierus no lidmašinām uz lidostas ēku. Ražotāju pārstāvis skaidro, ka pašlaik ar ūdeņraža autobusu braukt ir nedaudz dārgāk nekā ar tradicionālajiem dīzeļa autobusiem. Taču attīstoties ūdeņraža ražošanas infrastruktūrai cena krītas.
“Īpaši ūdeņradis, kas tiek ražots no atjaunojamajiem resursiem. Tas maksā no seši līdz septiņi eiro kilogramā un ir tendence tām pazemināties. Tāpat arī, kad ūdeņraža autobusi kļūst vairāk to izmaksas krītas,” saka “Caitano” starptautiskās pārdošanas vadītājs Francisko Maganļanišs.
Lidosta “Rīga” ūdeņraža autobusu testē, jo atbilstoši Eiropas kopējai virzībai arī Latvijas uzņēmumiem ir jāpārorientējas uz atjaunojamajiem resursiem.
“Šī transformācija ir līdz 2050. gadam, tas nozīmē, ka jādomā jau šodien.” Lidosta ir iesaistījusies vairākos projektos. Atjaunojamos resursus testēs arī tas transports, kas lido pa gaisu.
“Dažādas lidmašīnas jau ir sertificētas, mazās lidmašīnas. Tiesa gan redzēsim kā būs drošības aspektu. No svas puses nevaru garantēt, ka visas lidmašīnas uz 2050. gadu būs ar ūdeņradi, bet tāds plāns un vēlme ir,” saka lidostas “Rīga” valdes loceklis Normunds Freibergs.
“Lidmašīnas testi varētu būt pēc diviem gadiem. Tā pieredze, diemžēl, ka Austrumeiropā neattīstās. Tikai pamēģinot, mēs varam lēnām virzīties uz priekšu.” Latvijas Ūdeņraža asociācijas un “Hydrogen Europe” pāsrstāvis Aivars Starikovsskaidro, ka Austrumeiroipā un īpaši Latvijā ūdeņraža izmantošana ievērojami kavējas.
“Ja paskatamies apkārt, tad Lietuva jau šajā nedēļā prezentēs savu ūdeņraža stratēģiju, bet Igaunija pieņēma stratēģiju jau pagājušajā gadā. Ministrijās nav bijusi vēlme atzīt, ka ir šāds jauns risinājums un tam ir jānodrošina vieta nākotnē,” saka Starikovs.
Jau pēc dažām stundām sāksies konference “Ūdeņradis mobilitātei un enerģijai”, ir iespēja konferencei sekot līdzi arī tiešsaistē. Savukārt Jelgavnieki un Valmieras iedzīvotāji aicināti šajā nedēļā izmantot un arī novērtēt ūdeņraža autobusa pakalpojumus.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!