Saturs turpinās pēc reklāmas

Covid‑19 krīze mainījusi beziepakojuma veikalu ikdienu un klientu paradumus

Koronavīrusa ietekmē pārtikas veikalos palielinājies polietilēna un plastmasas patēriņš. Covid-19 krīze mainījusi arī beziepakojuma veikalu ikdienu un klientu iepirkšanās paradumus. Turklāt, kā norāda veikalu saimnieki, būtiski mazinājies pircēju apjoms.

2020. gada 15. jūlijā 7:56

Fizikas skolotāja Zane diezgan bieži iepērkas beziepakojuma veikalos. Pavasarī, kad Latvijā tika izsludināta ārkārtējā situācija, gāja uz parastiem pārtikas veikaliem, bet vēlāk atgriezās atpakaļ.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Tiesa, Covid-19 krīze ieviesa zināmas iepirkšanās paradumu korekcijas. Piemēram, tagad nosvērt vairākas pārtikas preces var tikai pārdevējas, bet Zani tas nemulsina.

“Man tas liekas pat drošāk, jo citreiz es atnāku, nopērku saldējumu, un man patīk, ka to iesver kāds darbinieks. Un tas nozīmē, ka tas ir viens cilvēks un var pārliecināties, ka viņš arī vesels, un tas ir labāk nekā, ka svērtu katrs, kuram gribas saldējumu. Tas liekas labāk. Tas, protams, ir lēnāk, bet uz šo veikalu nesanāk nākt tad, kad steidzas, jo tu sver savas burciņas utt.,” viņa saka.

Pircēji kopumā ir saprotoši, stāsta beziepakojuma veikala “Burka” dibinātāja Marija Sološenko. Martā gan atkritumu daudzums palielinājies, jo klienti izmantoja polietilēna cimdiņus, taču vēlāk viss diezgan ātri atgriezās vecajās sliedēs.

“Polietilēna cimdiņus cilvēki arī vairs neņem, izvēlas izmantot dezinfekcijas līdzekli, kas pie mums ir pieejams, tā kā tas paldies Dievam… Atkritumu daudzums laimīgā kārtā nav mainījies mūsu pusē,” norāda veikala dibinātāja.

Iepirkšanās paradumi mainījušies gan: pircēji arvien mazāk iegādājas saimniecības preces, biežāk tikai pārtiku.

Tikmēr beziepakojuma veikalā ”Turza” tagad maize un siers tiek likti bio sadalošos maisiņos. “Agrāk mums stāvēja vienkārši groziņos. Un šobrīd, lai samazinātu to, ka cilvēks var pieskarties, liekam maisiņā no dabīgām augu saknēm, un tie pēc tam dabā sadalās,” saka veikala vadītāja Madara Bundzeniece.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Tomēr pirms Covid-19 krīzes klienti labprāt izmantoja iespēju likt termiski neapstrādāto pārtiku savā iepakojumā. Tagad daļa no viņiem ar jauno kārtību pat ir neapmierināta un bēdīga.

“Jo viņi ir pieraduši iepirkties, izmantot savu iepakojumu, lai nav lieki. Un, par spīti, ka tie ir dabai draudzīgi iepakojumi, viņi gaida, kad beidzot varēs visu tīt vaļā,” norāda veikala ”Turza” vadītāja.

Tā kā daļa klientu joprojām strādā attālināti, bet vairāki beziepakojuma veikali atrodas tieši Rīgas centrā, tie būtiski izjūt pircēju sarukumu. Pēc veikalu vadītāju aplēsēm, var runāt par 30% samazinājumu. Tāpēc šajā nišā strādājošie cer, ka rudenī koronavīrusa otrais vilnis Latviju nepiemeklēs vai vismaz nebūs tik spēcīgs kā pirmais un viss varēs atgriezties vecajās sliedēs.

Vairāk par tematu – raidījuma “900 sekundes” sižetā

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas