Satiksmes ministrija atbalsta programmas elektroauto iegādei neplāno

Turpmākajos septiņos gados Satiksmes ministrija apņēmusies cītīgi strādāt pie transporta radītā piesārņojuma samazināšanas Latvijā. Taču vienlaikus nav plānoti jebkādi īpaši atbalsta mehānismi, kas mudinātu iedzīvotājus iegādāties elektroauto. Ir cerība, ka klimata mērķus sasniegt palīdzēs privātā sektora finansējums. Auto tirgotāju asociācija gan par šādu pieeju ir ļoti skeptiski.

2020. gada 19. oktobrī 20:25

Satiksmes ministrija sabiedrības vērtējumam nodevusi transporta nozares attīstības plānu turpmākajiem septiņiem gadiem. Galvenokārt tas paredz dzelzceļa un sabiedriskā transporta attīstību, transporta radītā piesārņojuma mazināšanu, kā arī investīciju piesaisti infrastruktūras uzlabošanai.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Ir pietiekami skaidrs tas, ko mēs vēlamies sasniegt – tā ir uzlabota mobilitāte, tās ir samazinātas SEG emisijas transportam, uzlabota vides kvalitāte, nodrošināta konkurētspējīga transporta loģistikas nozare, arī drošums un augsti kvalificēti speciālisti transporta nozarē,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viens no ministrijas mērķiem līdz 2030.gadam ir samazināt transporta radītās emisijas par vismaz 17%. Ilgstoši kā viens no efektīvākajiem veidiem tiek minēta pāreja uz elektro automašīnām un citiem alternatīvās degvielas automobiļiem. Vienlaikus, finansiāla atbalsta programmas šādai paradumu maiņai ministrija nodrošināt neplāno un cer, ka to nodrošinās privātie aizdevēji.

“Diemžēl, mums ir jārēķinās ar ārkārtīgi ierobežotiem līdzekļiem, tāpēc mēs ļoti lielu atbalstu sagaidām no privātā sektora, tai skaitā no “Altum” un komercbankām, kuras patiesībā jau ir gatavas nākt talkā un šajā gadījumā piedāvā savu pakalpojumu, savu produktu iedzīvotājiem,” skaidro Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ligita Austrupe.

Auto tirgotāju asociācija gan norāda, ka bez valsts atbalsta popularizēt elektro auto iedzīvotāju vidū būs teju neiespējami. Arī dažādi piedāvātie labumi, piemēram, bezmaksas autostāvvietas un pārvietošanās pa sabiedriskā transporta joslām, neesot pietiekams stimuls pārejai uz elektro auto.

“Pat tāda bagāta valsts kā Norvēģija ar pūkainām metodēm, kā mazi labumiņi elektromašīnai nestrādāja. Tikai finansiāla atbalsta programmas, kas ir tieši nodokļu atvieglojumu veidā, grantos un atbalsta programmās,” teic Latvijas Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Pilnīgi jauna ar elektrību darbināma mašīna izmaksā aptuveni 30 000 eiro. Citu valstu pieredze liecinot, ka iedzīvotāji ir gatavi pārsēsties elektromobiļos tikai tad, ja valsts sedz aptuveni pusi no mašīnas cenas.

Ministrijas izstrādātais dokuments paredz, ka izmaiņas skars arī automašīnu tehniskās apskates kārtību. Proti, ministrija plāno organizēt publisko iepirkumu un tehniskās apskates veikšanā iesaistīt arī privāto sektoru, tādējādi novēršot Ceļu satiksmes drošības direkcijas monopolu šajā nozarē. Tāpat tikšot meklēti risinājumi, kā testēt automašīnu atgāzes ne tikai tehniskās apskates laikā, bet arī uz autoceļiem.

Sabiedriskā apspriešana par transporta attīstības pamatnostādnēm notiks līdz 6.novembrim.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm