Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Šogad Rīgas ceļu remontiem tērēs 22,5 miljonus; ar neērtībām būs jārēķinās vēl gadiem
Šogad Rīgas ielu remontdarbiem pašvaldība atvēlējusi 22,5 miljoni eiro, bet divu gadu laikā šo summu paredzēts dubultot, lai beidzot veiktu bedraino ceļu kapitālo remontu. Tomēr pat ar šīm iespaidīgajām investīcijām, vērā ņemamu progresu rīdzinieki ielu stāvoklī izjutīs tikai ātrākais, pēc septiņiem gadiem.
Viens no ceļa posmiem kur atobraucējiem katrs brauciens ir kā lotereja ir Eksporta ielā – smagās automašīnas izsit bedres, tās tiek aizlāpītas, bet šāds rezultāts nepalīdz uz ilgu laiku.
Aizvadītajā vasarā Rīgas Domes Satiksmes departaments pirmo reizi veica galvaspilsētas ielu skenēšanu – iestādes darbinieki ar auto izbraukāja visas ielas, videomareriālos fiksējotielu seguma stāvokli, un uz šī pamata izveidoja karti: ar sarkano krāsu iezīmētas teritorijas, kur situācija visdrūmākā.
Piemēram, Kurzemes rajonā sliktākais posms izrādījies Kleistu iela. Ziemeļu rajonā iespaidīgs asfalta ielāpu “lupatu deķis” izviedojies Čiekurkalna otrajā līnijā. Rīgas centrā vienā no sarkanajiem punktiem darbi jau uzsākti, tiesa gan, pateicoties “Rail Baltica” projekta vajadzībām.
“Radziņa krastmala šajā skenēšanā parādījās kā viens no sarkanajiem punktiem, kur ir pastiprināti jāveic remonti. Protams, nokūstot sniegam tā arī bija viena pirmajām vietām kur veidojās bedres, šie dati ir precīzi, kristiskās vietas ir parādījušās,” atzīst Rīgas Domes Satiksmes departamenta vadītājs Jānis Vaivods.
Šovasar vērienīgākie ceļu remontdarbi paredzēti ceļa posmā no Rīgas centra uz lidostu, Biķernieku ielā, Aspazijas bulvārī.
Domes veiktā iedzīvotāju aptauja nepārprotami liecina, ka iedzīvotāji ir saniknoti par drausmīgo ceļu stāvokli – neapmierināti ir vairāk nekā 80% pilsētnieku.
Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) brīdina – lai gan ceļu remontiem atvēlētās sumams katru gadu pamatīgi aug, uz ātriem uzlabojumiem nav ko cerēt. Tikai no 2030. līdz 2035. gadam rīdzinieki sajutīs labus rezultātus visā pilsētā kopumā. Iemesli – ne tikai ierobežotais finansējums, bet arī būvnieku spējas.
“Pilsētā šie asfaltēšanas darbi nav tik vienkārši, kā piemēram, Liepājas šoseju noasafaltēt. Te ir posmi, akas kas uz šosejām nav, lietus ūdens kanalizācijas, daudz roku darbs jāiegulda,” stāsta Ķirsis.
Kamēr lielie projekti vēl tikai priekšā, pašvaldība steidz lāpīt bedrītes, kas pēc ziemas daudzviet parādījušās uz Rīgas ceļiem. Satiksmes departamentā skaidro, ka 16 000 kvadrātmetu bedru jau šajā pavasarī salaboti ar auksto metodi, un šonedēļ sāks pildīt bedres ar karstā asfalta metodi.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!