Pēc traģiskajām avārijām mudina stingrāk kontrolēt kravas auto stāvokli

2022. gada 2. decembrī 20:27

Analizējot pēdējā laikā notikušās traģiskās avārijas, kurās bija iesaistītas kravas automašīnas, satiksmes eksperti rosina daudz stingrāk kontrolēt gan uzņēmumus, kam pieder smagās mašīnas, gan to šoferus, gan pašus automobiļus. Kā to varētu darīt, lai uz šosejām braukšana būtu drošāka?

Sestdien uz Tallinas šosejas Ainažos kravas automašīnas un autobusa sadursmē cieta 26 cilvēki, tostarp trīs smagi, kā arī viens gāja bojā. Pagājušajā nedēļā, ceturtdien, uz Valmieras šosejas pie Lojas upes saskrējās divi smagie auto un vieglais spēkrats – nomira visi trīs vadītāji. Notikušais pārrunāts Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā. Eksperts, kas strādāja Murjāņu avārijas vietā uzsver – pie vainas bija sprāgusi riepa, un nepieciešams krietni stingrāk un biežāk kontrolēt smagos auto tieši uz ceļiem.

“Protektors pat ir atbilstošs prasībām, riepas sprāgst no tā, ka ir pārslogotas riepas, bojāti kordi, bojājumi, kas pat nav saistīti ar nodilumu. Mūsu kolēģu vārdā noteikti atbalstu pastiprinātu kontroli, 2x gadā kravas auto zem pastiprinātām slodzēm veikt pārbaudes,” norāda Valsts tiesu ekspertīžu biroja pārstāvis Jānis Dundurs.

Novembra beigās veiktas 742 fokusētās riepu pārbaudes, kurās secināts, ka 13% jeb 100 transportlīdzekļu pārvietojušies ar neatbilstošām riepām.

“Scania Latvia” šoferu apmācību vadītājs ir pārliecināts – administratīvā atbildība jāpalielina, sevišķi par nepietiekamu ripu protektoru un bīstamu braukšanu. Pēc pašreizējās likumdošanas auto īpašniekam par nepiemērotu riepu izmantošanu draud tikai 70-120 eiro soda nauda, un vadītāji paši mēdz būt ķīlnieka lomā.

“Šoferītis aiziet pie priekšnieka, saka, ka riepas nodilušas. Uzņēmuma vadītājs saka: brauc vēl! Šodien nav naudas, rīt varbūt būs. Un šajā dienā notiek negadījums,” situāciju ieskicē “Scania Latvia” šoferu apmācību vadītājs Gints Vārtupakteinis.

Diskusijā secināts, ka smago auto šoferi lielākoties ir gados, ar veselības problēmām, kas rada milzu risku – ja cilvēkam pie stūres kļūst slikti, pretimbraucēju dzīvības ir mata galā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Skatīt šo vecuma ierobežojumu. Palielināt medicīnisko pārbaužu apjomu, nopietnāk pieiet kārtībai, ne tikai apmeklējot ģimenes ārstu,” teic Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Izskanēja aicinājumi stingrāk kontrolēt smago auto šoferus, pārbaudot tahogrāfa informāciju par dienā nobraukto ceļu, proti, vai nav pārkāpts ātrums. Teorētiski smagajiem auto būtu jāpārvietojas ap 80 km/h taču teju katrs ceļu satiksmes dalībnieks savām acīm redzējis, ka “fūres” mēdz krietni pārsniegt šo ātrumu, veikt bīstamus apdzīšanas manevrus.

Visi šie jautājumi būs dienaskārtībā arī 9. decembrī gaidāmajai Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē, kuru vadīs satiksmes un iekšlietu ministri.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm