CSDD: Daudzu automašīnu ziemas riepu stāvoklis ir bēdīgs

No 1. decembra pa Latvijas ceļiem automobiļi drīkst pārvietoties tikai ar ziemas riepām. Lai šo prasību kontrolētu, visā Latvijā šonedēļ notiek regulāri reidi. Tajos secināts, ka aptuveni 20% transportlīdzekļu pārvietojas ar tādām plus-mīnus braucamām riepām, kuru protektors knapi izpilda minimālās prasības. Turklāt netrūkst arī auto, kuru riepas ir vienkārši, kā saka, “plikas”, tāpēc ļoti bīstamas.

Ziemas riepu reidi visā Latvijā norit jau kopš šīs nedēļas sākuma. Ja iepriekšējās dienas tas noticis vairāk preventīvi, no šodienas, kad ar ziemīgiem laikapstākļiem atbilstošām riepām ir jābūt aprīkotām visām automašīnām, šoferīši, kas noteikumus neievēro, var tikt arī pie soda.

Tā, piemēram, šis šoferis šodien neatbilstošo riepu dēļ tika pie policijas protokola, bet auto atvadījās no tehnikās apskates uzlīmes. Spēkrata riepu protektors bija nedaudz virs trim milimetriem. Ja tas būtu vien milimetra desmitdaļu mazāks, auto ceļu varētu turpināt vien uz evakuatora.

“Riepām tikai trīs milimetri. Es pats nezināju. Pirms mēneša mainīju, viņi neko servisā nepateica. Šovakar nopirkšu jaunas. Ko citu darīt,” saka šoferis Pāvels.

Arī citu šoferi pieķer ar tādu auto, kuram atrasties uz ceļa ziemā ir bīstami. Tam riepas protektora dziļums ir 3,44 milimetri, lai gan uz ceļa ļauts rādīties vien tad, ja tas ir četri. Arī šis šoferis notikušajā vaino autoservisu.

“Piekrītu, bet es vakar mainīju riepas tehniskajai apskatei. Tukumā serviss, kurš mainīja riepas, apskatījās un teica, ka ir 4,2,un 4,5 milimetri. (TV3: Kā tad tā?) Vienkārši maldināja,” stāsta Edvards.

Reidā TV3 Ziņas sastop arī tādus auto, kuriem ir noteikumiem it kā atbilstošas, taču nu jau tuvu atļautajai robežai nodilušas riepas.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Savukārt tie autovadītāji, kuri parūpējušies par kvalitatīvām ziemas riepām, uzsver, ka šādi reidi ir nepieciešami. Viņuprāt, tas disciplinē arī citus stūrētājus pievērst uzmanību auto riepu stāvoklim.

“Es domāju, ka tās noteikti ir vajadzīgas. Jo šobrīd ceļi ir tādi, kādi ir. Cilvēki arī brauc dažādi, un man riepas ir ļoti svarīgas. Pirmkārt, tā ir drošība man un arī maniem bērniem,” teic Jekaterina.

“Man šķiet ļoti vērtīgi, tas disciplinē vadītājus braukt prātīgi, braukt atbilstošām riepām jebkurā laikā. Man liekas, ka forši,” uzskata Didzis.

Kopumā no aptuveni 100 pārbaudēm reidā uz Ventspils šosejas šodien CSDD tehnisko apskati uz mēnesi anulēja četrām automašīnām. Vēl 18 riepas bija tik tikko virs četriem milimetriem. Šodien novērotais apliecina arī iepriekšējo dienu statistika – aptuveni katram piektajam transportlīdzeklim riepas šobrīd neatbilst prasībām vai arī balansē uz atļautās robežas.

“Nekas jauns jau nav parādījies, kā tas bija nedēļas garumā – diezgan bēdīgs ir ziemas riepu stāvoklis šobrīd. Lielai daļai riepas ir uz robežas, kas ir no 4-5 milimetri. Ir pat tādi, kuriem jau šobrīd ir zem 4 milimetri, un tad ir daļa, kuriem ir normālas riepas,” skaidro CSDD Rīgas klientu apkalpošanas centra vadītājs Uldis Zandbergs.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Turklāt CSDD akcentē, ar sliktām riepām brauc arī dārgu auto īpašnieki. Tātad problēma nav tajā, ka iedzīvotāji riepas nevar atļauties. Tā ir šoferu bezatbildība: “Skaidrs, ka tā ir bezatbildība gan pret sevi, gan pret savu ģimeni, gan līdzcilvēkiem un citiem autovadītājiem, kuri brauc pretī, jo mēs jau nezinām, kurā brīdī, kurš līkums būs ar ledu un kur tā mašīna var ieslīdēt pretējā joslā.”

Ziemas riepu reidi visā Latvijā norisināsies līdz pat marta sākumam. Tik ilgi arī ziemas riepas Latvijā ir obligātas.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm