tv3.lv

Telefons un sapulces pie stūres: “Zebra” atgādina, cik bīstama var būt šāda kombinācija

27. janvārī 22:53

Šajā ziemā notiek ceļu satiksmes drošības kampaņa “Visu uzmanību ceļam”, kas liek aizdomāties satiksmes dalībniekiem īpaši tāpēc, ka šoziem ir visai dīvaini laikapstākļi – ir daudz slidenu dienu, tāpat bijuši gadījumi, kad auto ar vēju tiek iepūsti grāvī.

Gan jau ir daudz autovadītāju, kas visu dienu “pavadījuši telefonā” un nav iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos. Tomēr der aizdomāties, ka vienīgais iemesls, kāpēc tā, ir tas, ka tajā brīdī uz arī uz ceļa nekas nav noticis.

Šajā situācijā jāatceras tāda lieta kā apstāšanās ceļš, kas dalās divās daļās – brīdis, kad konstatēta problēma un pats apstāšanās brīdis. Viens ir ceļš, kas ir veikts reakcijas laikā, bet otrs, kurā auto “šļūc” ar ieslēgtu ABS.

Reakcijas laiku parasti mēra ap vienu sekundi. Piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, tie ir 14 metri sekundē, savukārt, braucot ar 90 km/h, tie ir 25 metri sekundē. Ikviena sekunde, kurā autovadītājs neskatās uz ceļu, būtībā ir tas pats, kas braukšana ar aizvērtām acīm.

Pandēmijas laikā parādījusies tāda specifiska tendence kā attālinātās sapulces internetā. Bieži vien novērojams, ka kāds no dalībniekiem tobrīd atrodas auto ceļā uz savu nākamo galamērķi. Drošības vārdā darba devējiem vajadzētu ieviest jaunu kārtību, proti, visi, kas piedalās sapulcē, tajā brīdī nebrauc. Jo šādās situācijās ieskicējas divas problēmas – vai nu cilvēks uzmanīgi klausās sapulci un neuzmanīgi seko līdzi ceļam, vai arī uzmanīgi brauc un klausās sapulci pavirši.

Vēl viena būtiska nianse ir acu kontakts, ko ir svarīgi ievērot gan braucējiem, gan gājējiem, svarīgi pārliecināties, vai šoferis vai gājējs viens otru redz.

Būtībā telefona lietošanai auto vajadzētu būt līdzīgai kā teātrī – iekāpjot automašīnā tas tiek izslēgts.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm