Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Grants ceļš vai melnais segums – “Zebra” ieskicē priekšrocības dubultajai virsmas apstrādei
Latvijā ir ļoti daudz ceļu un diezgan maz iedzīvotāju. No tiem daudzajiem ceļiem lielākā daļa ir grantētie, bet tiem ir dažas blaknes – ātri veidojas bedres, un tiem, kuri dzīvo tuvumā ceļam, veidojas putekļi. “Zebra” norāda, ka ir arī nebūt ne dārga alternatīva – dubultā virsmas apstrāde jeb melnais segums.
Uzliekot dubultās virsmas apstrādi, ceļš kļūst daudz komfortablāks braukšanai, kamēr grants ceļi pavasaros, rudeņos vai arī lietākā laikā vienkārši “jūk ārā”.
“Latvijas Valsts ceļi” norāda, ka būtiskākā atšķirība starp melno segumu un asfaltu ir izmaksās – ja viens kilometrs asfalta maksā aptuveni miljons eiro, tad dubultā virsma maksā aptuveni 180 000 eiro.
Vietām veidojas paradoksāla situācija – ir uzklāts neliels gabaliņš asfalta, bet tālāk seko grants ceļš, lai gan, uzklājot melno segumu, varētu sakārtot ievērojami lielāku ceļa posmu. Šo būtu vērts ņemt vērā katrai pašvaldībai, katram pagastam, kur ir grants ceļi.
Dubultā seguma ceļš ir arī labāks no uzturēšanas viedokļa – tam vairs nedraud šķīdonis, un tas ir daudz gludāks, taisnāks, komfortablāks autovadītājiem. Mīnuss dubultajai apstrādei gan ir tāds, ka šī tehnoloģija nepalielina ceļa nestspēju, līdz ar to pa ceļu, kur bieži brauc smagais transports, vislabākais risinājums ir asfalts.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!