tv3.lv

Neskaidrības ap elektrisko skrejriteņu stāvvietām. Kur tos drīkst un kur nedrīkst novietot?

2019. gada 30. jūlijā 8:22

Krietni vairāk nekā pieci simti elektrisko skrejriteņu ik dienu tiek izmantoti Latvijas galvaspilsētā, gan izklaidei, gan ikdienas maršrutu veikšanai. Daudz tiek diskutēts par to, kur skrejriteņiem braukt un ar kādu ātrumu. Tomēr par skrejriteņu stāvvietām nav mazāk neskaidrību.

Skrejriteņi ar elektromotoru pilsētnieku piekrišanu ir iekarojuši ļoti strauji. Vasaras noslēgumā, elektro-skrejriteņu skaits ir desmitkāršojies.

“Vakaros mums te gandrīz biroju gāza apkārt, nāca prasīt, vai nav vēl kādi.” Kompānijas “Fiqsy” vadītājs Māris Avotiņš norāda, ka sākotnēji, kad skrejriteņu skaits bija vien daži desmiti, pieprasījums bija daudz lielāks nekā piedāvājums. Tāpēc kompānija turpina strauji palielināt elektrisko skrejriteņu skaitu un teritoriju, kuros to var lietot. “Tagad mēs pakāpeniski palielinām to zonu, kur var aizbraukt uz tā saucamajiem guļamrajoniem,” saka “Fiqsy” pārstāvis.

Arī kompānija “ATOM” piedzīvo pirmo sezonu. Pret to, ka skrejritenis tiek novietots apkārtējiem traucējošā vietā, kompānija cīnās ar parkošanās noteikumiem. “Mums skrejriteņi obligāti jānovieto velo novietnēs, mums tam speciāli ir īpaša slēdzene ar ko var braucēji skrejriteni pieslēgt pie novietnes,” saka Arturs Burņins.

Lai gan skrejriteņu pieslēgšana velonovietnēs ir ērta, Rīgas domes satiksmes departamentā (RDSD) norāda, ka tas ir pret noteikumiem. Tur uzsver, ka noteikumi visiem elektrisko skrejriteņu iznomātājiem liedz parkošanos velo novietnēs. “Nav vēlams viņus piestiprināt pie velo statīviem, lai neaizņemtu šos verlostatīvus, jo tie ir paredzēti velosipēdiem,” norāda RDSD pārstāve Ilze Dišlere.

No rītiem skrejriteņu kompānijas braucamos novieto vairākos punktos pilsētas ielās. Parasti tās ir pārbaudītas, saskaņotas vietas, taču pēcpusdienās, kad ar skrejriteņiem ir vizinājušies klienti, tos var ieraudzīt kur pagadās.

Kompānijas “Fyqsi” vadītājs aicina katrā kvartālā vismaz vienu automašīnām paredzēto parkošanās vietu piešķirt skrejriteņiem. “Iedomājaties, jūs uzreiz iegūstat desmit parkošanās vietas aizvietojot automašīnu,” viņš saka.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Taču pašlaik viņi mudina ziņot ja skrejritenis ir novietots kādā nepiemērotā, traucējošā vietā. Kompānija ir gatava arī atlīdzināt par traucējuma novēršanu – atlaidi noteiktam skrejriteņa lietošanas laikam.

Rīgas Domes satiksmes departamentā norāda, ka pašlaik cilvēku sirdsapziņa ir vienīgais, kas regulē skrejriteņu novietošanu: “Viņi var novietot blakus, blakus velostatīviem, ko viņi arī dara, lai netraucētu gājējiem, bet nekādi ceļu satiksmes noteikumi neregulē to.”

Skrejriteņu kompāniju pārstāvji atbalsta regulējuma ieviešanu gan braukšanas ātrumam, gan arī skrejriteņu novietošanu vietās, kur tie netraucē. Tai pat laikā skrejriteņu izīrētāji piebilst, ka pieredze ir vēl ļoti maza, tāpēc nevajadzētu sasteigt ar kādiem pārsteidzīgiem lēmumiem, piemēram, pārmērīgu ātruma ierobežošanu.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm