MAN Nirnbergā būvēs lieljaudas smago elektroautomašīnu bateriju rūpnīcu

Autobūves kompānija “MAN Truck & Bus” Nirnbergas ražotnē no 2025. gada plāno plaša mēroga sākt ražot augstsprieguma akumulatoru baterijas elektriskajām kravas automašīnām un autobusiem. Aptuveni šīs desmitgades vidū kravas elektroautomobiļu un ar dīzeļdzinēju darbināmu kravas automobiļu īpašumtiesību kopējās izmaksas būs vienādas, paziņojumā presei raksta MAN.

2022. gada 6. jūlijā 9:13

Šim nolūkam uzņēmums nākamajos piecos gados tradīcijām bagātajā iekšdedzes dzinēju ražotnē ieguldīs aptuveni 100 miljonus eiro. Ražošanas jauda tiks palielināta līdz vairāk nekā 100 000 akumulatoru bateriju gadā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Kā uzsver uzņēmumā, tas ir ļoti nozīmīgs lēmums un rūpnīcā paredzētas 350 jaunas darbavietas.

Sākotnēji – aptuveni divarpus gadu – akumulatori, kuri ar dzinējiem ir elektrisko komerciālo transportlīdzekļu piedziņas pamatelements, mazās sērijās manuāli tiks ražoti MAN rūpnīcā Nirnbergā. Lielapjoma ražotnes būvniecību plānots sākt 2023. gada vidū un pabeigt līdz 2024. gada beigām. Tādējādi MAN liek pamatus kravas automobiļu un autobusu elektropiedziņas sistēmu plaša mēroga industrializācijai.

FOTO: PUBLICITĀTES FOTO

Bavārijas federālās zemes valdība, kas apsolījusi laikposmā no 2023. līdz 2027. gadam piešķirt aptuveni 30 miljonu eiro finansējumu enerģētikas pētniecībai un tehnoloģiju izstrādei ar nosacījumu, ka tiks izpildītas finansējuma un budžeta prasības. Šie līdzekļi tiks izmantoti, lai veiktu pētniecības darbus akumulatoru bateriju montāžas, elementu ķīmijas un izstrādes, akumulatoru drošības un, visbeidzot, akumulatoru pārstrādes jomā ar nolūku nodrošināt šī piedziņas veida ilgtspējību.

“MAN Truck & Bus” SE valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Vlaskamps (Alexander Vlaskamp) saka: “Tagad mēs sākam industrializēt elektromobilitāti un turpinām virzīties uz klimatneitrālu komerciālo transportlīdzekļu mobilitāti. Tas ir vēsturisks lēmums par ražošanas vietu un investīcijām, kas veicinās attīstību nākamajās desmitgadēs.”

Akumulatoru baterijas ir sarežģīta montāžas procesa un spēka avotu kopums. Tie ir izgatavoti no akumulatora elementiem, kas savukārt ir sagrupēti moduļos un apvienoti atsevišķos slāņos, veidojot akumulatora korpusu (komplektu). Tam nepieciešamas augsta līmeņa zināšanas un stingri drošības standarti. Atkarībā no nobraukuma elektriskajam smagkravas automobilim ir nepieciešams uzstādīt līdz pat sešus šādus akumulatoru bateriju blokus. Sākotnēji MAN kravas elektroautomobiļi varēs nobraukt no 600 līdz 800 kilometriem ar vienu uzlādi. Ieviešot nākamās paaudzes akumulatoru bateriju tehnoloģiju, aptuveni no 2026. gada prognozējamais pilnuzlādes nobraukums sasniegs pat 1000 kilometru. Tādējādi kravas elektroautomobilis beidzot būs piemērots tālsatiksmes pārvadājumiem, uzsver kompānija.

“MAN Truck & Bus” ir viens no vadošajiem komerciālo transportlīdzekļu ražotājiem un transporta risinājumu nodrošinātājiem Eiropā, kura gada ieņēmumi ir nepilni 11 miljardi eiro (2021. gadā). Uzņēmuma produktu portfelī ietilpst mikroautobusi, kravas automobiļi, autobusi/tālsatiksmes autobusi, gāzes un dīzeļdzinēji, kā arī pakalpojumi, kas saistīti ar pasažieru un kravas transportu. “MAN Truck & Bus” ir “TRATON GROUP” uzņēmums, kas nodarbina vairāk nekā 34 000 darbinieku visā pasaulē.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm