Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Kas noticis ar pavasarī iecerētajām pagaidu velojoslām Rīgā?

Rīgas amatpersonām un sabiedrībai kopumā trūkst spējas ātri rīkoties ārkārtas apstākļos, – tā secina pilsētplānotājs Neils Balgalis. Viņš saka, ka mums jāiemācās rīkoties ātri, kad tas vajadzīgs.

2020. gada 23. jūlijā 10:00

Vēl pavasarī izskanēja iniciatīva, kuras autori aicināja Rīgā Covid-18 pandēmijas laikā ieviest pagaidu velojoslas. Galvaspilsētas pārstāvji toreiz solīja atbalstu, taču pagaidu velojoslas tā arī netapa.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Covid-19 pandēmijas sākumā pavasarī Rīgas ielas un sabiedriskais transports bija teju bez cilvēkiem. Velosipēdi un citi individuālie braucamie bija kļuvuši par vienu no drošākajiem transportiem.

Rīgā tika apskatīti pieci galvenie virzieni no pilsētas centra uz blīvāk apdzīvotajiem rajoniem. Pilsētplānotājs Neils Balgalis norāda, ka 16 nevalstisko organizāciju un pilsētas plānošanas eksperti aicināja pašvaldību Rīgā ierīkot pagaidu velojoslas.

“Vienkārši izvietot vietās, kur tas iespējams, norobežotas, drošas, bet nekavējoties gatavas lietošanai,” saka Balgalis.

Rīgas domes Satiksmes departamentā iecere būtībā tika atbalstīta, un jau sākās darbs pie pagaidu joslu ieviešanas. Taču pāris mēnešu laikā, kamēr tapa projekti un saskaņošanas, ārkārtas situācija tika atcelta vēl pirms joslu ierīkošanas.

“Mums Latvijā jāiemācās rīkoties ātri, kad tas vajadzīgs,” saka Balgalis.

“Tās tomēr ir izmaksas un finansējums,” Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norāda, ka pagaidu velojoslu ierīkošanai bija nepieciešams pusmiljons eiro. Tāpēc nolemts, ka pārlieka steiga var izmaksāt pārāk dārgi.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Tiklīdz saņemam kādus ieteikumus, risinājumus, mēs izvērtējam un tas darbs notiek. Varbūt ne tik ātri kā gribētos, jo ir ļoti daudz iesaistītās puses,” skaidro Dimante.

Savukārt pilsētplānotājs norāda, ka 32 kilometru pagaidu joslu vietā nolemts veidot īsākas, bet pastāvīgas velojoslas.

Viens no lielākajiem rajoniem un arī viens no apdalītākajiem velojoslu ziņā ir Purvciems. Tagad tiek solīts, ka vismaz pār Zemitānu tiltu tuvākajā laikā būs viena velojosla.

Pār Zemitānu tiltu velojosla un Maskvas forštatē esošajā Kalna ielā ieplānotas pirmās velojoslas. Minēto joslu projektus pilsētplānotāji un veloaktīvisti satiksmes departamentam esot solījuši iesniegt līdz 6. augustam. Tāpat arī citos virzienos top velojoslu projekti, taču nu vairs ne pagaidu, bet jau pastāvīgu velojoslu ieviešanai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma