DPF jeb kvēpu filtri: Mainīt, nevis izgriezt

31. martā 19:08

DPF jeb tā sauktais dīzeļa kvēpu filtrs ir kā neredzams bubulis, ar ko biedēt vecu dīzeļautomobiļu īpašniekus, liekot tiem drebēt tehniskās apskates gaidās. Šie filtri ir obligāti, taču, tā kā vieglie auto jau labi sen tiek aprīkoti ar atgāzu katalītiskajiem neitralizatoriem jeb, vienkāršāk sakot, katalizatoriem, rodas jautājums, kam vispār tāds kvēpu filtrs vajadzīgs?

Dīzeļdzinējos degviela un gaiss nesajaucas tik labi kā benzīns un degviela nesadeg pilnībā. Šī rezultātā rodas blakusprodukts – kvēpi. Attiecīgi DPF filtrs palīdz samazināt kaitīgo vielu, proti, kvēpu un izmešu, daudzumu, kas kopā ar izplūdes gāzēm nonāk dabā.

Šādi filtri ir obligāti visās automašīnās, kas atbilst Eiropas Savienības noteiktiem izmešu standartiem. Un šāda prasība ir spēkā jau no 2005. gada. Tomēr pilsētas satiksmē tie mēdz iziet no ierindas, prasot dārgu remontu vai pat nomaiņu, kas nereti izmaksā pusi lietota auto vērtības. Kopā ar “InterCars” Latvija projektu vadītāju “Auto ziņas” skaidro, kas šeit līdzams.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm