Korosteļevs sarunā ar TV3 apgalvo – nekad nav sadarbojies ar Krievijas specdienestiem

2022. gada 7. decembrī 20:20

Plašumā vēršas skandāls saistībā ar Krievijas opozīcijas kanāla “Dodžj” darbību Latvijā un tā licences anulēšanu Latvijas apraidei. Izskan diametrāli pretēji un pat radikāli viedokļi. NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs pat pieļauj iespēju, ka žurnālists Aleksejs Korosteļevs, kura teiktais par palīdzību Krievijas armijai radīja milzu skandālu, varētu būt saistīts ar Krievijas specdienestiem.

Spēkā pieņemas skandāls saistībā ar “Dodžj” televīzijas darbību Latvijā. Izskan diametrāli pretēji un pat radikāli viedokļi. Tā piemēram, iespējams, kāds no televīzijas darbiniekiem ir Krievijas specdienestu savervēts.

“Ceram, ka daudziem karavīriem spēsim palīdzēt ar aprīkojumu vai elementārām ērtībām” – šie “Doždj” ētera personības Alekseja Korosteļeva vārdi 1. decembra raidījumā radīja lavīnas efektu. Tajā pašā dienā viņu atbrīvoja no darba, mediju uzraugs NEPLP šonedēļ paziņoja, ka šis bija punkts uz “i”, un vakar atņēma “TV Rain” Latvijas apraides licenci.

Savu viedokli par notikušo sociālajā tīklā “Twitter” paudis “Stratcom” vadītājs Jānis Sārts. Viņš uzskata, ka “šī situācija ir Krievijas veiksmīgi realizēta refleksīvās kontroles operācija”.


Lai noskaidrotu, ko īsti nozīmē šis sarežģītais termins, TV3 Ziņas sazinājās ar Sārtu.

Sārts skaidro, ka refleksīvā kontrole ir no 70, 80. gadiem nācis termins, kas aprakstīts VDK rokasgrāmatā: saprotot kādas grupas uzvedības paradumus, radīt signālu, ka tie, kas saņem ziņu, reaģē paredzamā veidā, dodot labumu specdienestiem. Sārta ieskatā, “Doždj” komandā varētu būt iefiltrēts drošībnieku aģents, kas apzināti radījis haosu.

Jānis Sārts
NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs:

“Es pieņemu, ka tur ir iesūtīti aģenti. Ja paskatīsimies paši uz savu aģentu kartotēku, redzējām veidu, kā strādāja padomju dienests, nav pamata domāt, ka FSB strādā citādāk. Manuprāt, visticamāk, šis bija tāds gadījums, kur viens no šādiem cilvēkiem tika izmantots. Tas, ka “Doždj” redakcija nebija padomājusi, nebija pietiekamas redakcionālās kontroles, tā ir viņu kļūda.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Pēc Sārta domām, ka visa turpmākā notikumu ķēde radījusi rezultātu, par kuru Putina vara var tikai priecāties.

Jānis Sārts
NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs

“Vislielākie ieguvēji no šā visa ir Kremlis. No vienas puses, ir diskreditēti neatkarīgie mediji pie mums, no otras puses – Krievijas opozīcija tiek nolikta situācijā, kad saprata, ka veselā virknē vietu nevar darboties.”

“Doždj” komanda Sārta izteikumus komentēt nevēlējās un aicināja sazināties ar pašu Korosteļevu, kurš piekrita komentāru paust attālinātas video sarunas formā.

Aleksejs Korosteļevs
žurnālists

“Es nekad iepriekš, ne arī pašlaik neesmu sadarbojies ar Krievijas specdienestiem. Šīs amatpersonas paziņojums ir kļūdains. To pašu kļūdu pieļāvu 1. decembra ēterā. Atšķirība ir tāda, ka mana kļūda bija nejauša. Nekad neesmu veicinājis palīdzību Krievijas armijā dienošajiem, sevišķi saistībā ar apgādi.”

“Ētera laikā mēdz būt brīži, kad kaut kas jārunā, lai gan runāt īsti nav ko. Katrs tiešajā ēterā var pieļaut kļūdu!” saka žurnālists.

Aleksejs Korosteļevs
žurnālists

“Atvainojos tiem, kurus šī kļūda aizvainoja. Skatītājiem. Ukraiņiem, kurus varēja aizvainot, Krievijas iedzīvotājiem, kuri šo kļūdu varēja nepareizi interpretēt.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Televīzijas kanāla “TV Rain” ģenerāldirektore Natālija Sindejeva publicējusi video, kurā viņa lūdz atlaisto raidījumu Korosteļevu, kā arī vēl divus žurnālistus, atgriezties darbā.

Natālija Sindejeva
“TV Rain” ģenerāldirektore

“Mēs atlaidām Ļešu [Korosteļevu] par kļūdu. Tas bija sliktākais, ko mēs šajā situācijā varējām darīt. Tieši tāpēc televīzijas kanāls ir bijis dzīvs visu šo laiku – tas nekad nav bijis “netīrs”. Tāpēc, Ļoša, Rita, Romenski, – atgriezieties “Doždj”. Tā bija kļūda, bez ļauniem nodomiem. Iespējams, ukraiņi mums to nepiedos, bet tā bija kļūda. Cilvēki kļūdās.”

Slavenais Krievijas opozicionārs Aleksejs Navaļnijs izteicies, ka Latvijas iestāžu lēmums anulēt “Doždj” licenci esot “kļūdains un balstīts nepilnīgā informācijā”. Līdzīgu viedokli pauduši arī citi Krievijā populāri liberāļi. Tas izbrīnījis Ukrainā populāro žurnālistu Dmitriju Gordonu, kurš Krievijas liberāļu reakciju uz “Doždj” skandālu komentē šādi:

“Viņi visi ir ar biezu ādu. Viņiem “lēni aiziet”. Viņi pat aizvien nesaprot šā kara traģēdiju. Nejūt! Viņiem Ukraina līdz vienai vietai. Viņi ir melīgu teoriju gūstā,” pārliecināts žurnālists Dmitrijs Gordons.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Jāpiemin, ka “uz jautājuma zīmes” ir arī “TV Rain” darbinieku uzturēšanās atļaujas Latvijā – tās izvērtēs Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, kurai savu atzinumu sniegs Valsts drošības dienests.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm