Cenzūra Krievijā: radiostacija “Eho Moskvi” atslēgta no ētera

Krievijā otrdien no ētera atslēgta radiostacija “Eho Moskvi”, paziņojis tās galvenais redaktors Aleksejs Venediktovs.

1. martā 20:48

Tas noticis neilgi pēc tam, kad Krievijas Ģenerālprokuratūra pieprasīja informācijas tehnoloģiju un masu komunikācijas uzraudzības dienestam “Roskomnadzor” ierobežot piekļuvi televīzijas kanālam “Doždj” un radiostacijai “Eho Moskvi”.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Kā ziņo aģentūras AFP žurnālisti, īsi pēc paziņojuma Krievijā vairs nebija pieejamas “Doždj” un “Eho Moskvi” vietnes.

“Doždj” Krievijas uzbrukumu Ukrainai dēvē par karu, nevis par “militāro specoperāciju”, kā to pieprasījis Kremlis, bet “Eho Moskvi” savos notiekošā formulējumos ir izvairīgāks.

Šonedēļ “Roskomnadzor” sāka masveidā bloķēt krievu ziņu vietnes, kas atspoguļo Krievijas uzbrukumu Ukrainai.

Starp nobloķētajām vietnēm ir “tayga.info”, kas norādīja, ka tā dēvētā militārā operācija Donbasā patiesībā ir pilna mēroga karš visā Ukrainā. Portāls vēstīja, ka Krievijas karaspēks apšauda Kijevu un citas pilsētas, ka mirst civiliedzīvotāji, kā arī rakstīja par sankcijām pret Krieviju un citiem ar karu saistītiem jautājumiem.

Bloķēts arī neatkarīgais studentu žurnāls DOXA, kas nosodījis Putina uzbrukumu Ukrainai, runājis par to, kā Krievija ar raķetēm apšauda dzīvojamās ēkas un bērnudārzus visā Ukrainā, publicējis saites uz Ukrainas varasiestāžu oficiālajām lapām, kurās ziņots par bojāgājušajiem Krievijas karavīriem, kamēr Krievijas varasiestādes klusē par saviem zaudējumiem.

Iepriekš “Roskomnadzor” desmit Krievijas medijiem nosūtīja prasību aizvākt “viltus ziņas” par Krievijas bruņoto spēku darbībām Ukrainas teritorijā un sāka šo faktu izmeklēšanu, brīdinot par naudassodiem līdz pieciem miljoniem rubļu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Roskomnadzor” par viltus ziņām dēvē visus materiālus, kuros runāts par Krievijas karaspēka veiktajām Ukrainas pilsētu apšaudēm un civiliedzīvotāju bojāeju, kā arī materiālus, kuros tā dēvētā Krievijas prezidenta Vladimira Putina militārā operācija tiek dēvēta par uzbrukumu, iebrukumu vai kara uzsākšanu.

Saskaņā ar aģentūras “Interfax” vēstīto prasību aizvākt “viltus ziņas” saņēma radiostacija “Eho Moskvi”, interneta mediju projekts “inoSMI is”, izdevums “Mediazona”, “New Times”, televīzijas kanāls “Doždj”, izdevumi “Svobodnaja Pressa” un “Krim.Realii”, laikraksts “Novaja gazeta”, izdevumi “Žurnalist” un “Ļenizdat”.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm