tv3.lv

ASV aviokompānijas brīdina par 5G tīklu radītu haosu. Mobilie operatori bažas noraida

Lielākās ASV aviokompānijas brīdina par haosu, ar ko no trešdienas, 19. janvāra jārēķinās pasažieriem, jo telekomunikāciju kompānijas turpina jaunu pakalpojumu izvēršanu 5G tīkla C-diapazonā. Latvijā neesam saskārušies ar šādu problemātiku, – TV3.lv norāda satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

18. janvārī 20:07

Otrdien publiskotajā vēstulē lielāko aviokompāniju vadītāji brīdina, ka daudzus reisus nāksies atcelt, tāpēc cietīs tūkstošiem amerikāņu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Pasažieru pārvadātāji pieprasa, lai 5G mobilie pakalpojumi C-diapazonā (3,7 – 3,8 GHz), ko ievieš amerikāņu telekomunikāciju giganti “Verizon” un “AT&T”, nedarbotos līdzās lielajām lidostām. Mūsdienu aviolaineri esot aprīkoti ar ļoti jutīgām ierīcēm, kuru darbību varot traucēt 5G tīkla izvēršana lidostu tuvumā.

5G signāls varētu traucēt galvenajam drošības aprīkojumam, uz ko piloti paļaujas, lai paceltos un nosēstos nelabvēlīgos laika apstākļos, – “United Airlines” pārstāvi citē “The Verge”.

Līdz šim aviokompāniju iebildumu dēļ mobilo operatoru aktivitātes kavējās. Taču trešdien, 19. janvārī, ASV telekomunikāciju giganti beidzot uzsāk savu plānu realizāciju, ziņo “Reuters”.

Kā akcentē “Verizon” un “AT&T” pārstāvji, šāda tipa 5G jau tiek izmantots citās valstīs un nekādu sūdzību par traucējumiem neesot.

Jau iepriekš aviācijas un kosmosa giganti “Airbus” un “Boeing” pauda bažas par iespējamiem traucējumiem ierīcēm, kuras lidmašīnas izmanto augstuma mērīšanai.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Komercgrupas “Airlines for America” veikts pētījums ļaujot secināt, ja ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) jau 2018. gadā būtu atļāvusi šā standarta 5G izmantošanu konkrētajā diapazonā, tad līdz šai dienai būtu aizturēti, novirzīti, vai vispār atcelti kopumā jau aptuveni 335 000 pasažieru un 5400 kravas avioreisu.

“”Airbus” un “Boeing” ir veikuši kopīgu darbu ar ASV avioindustrijā ieinteresētajām pusēm, lai noskaidrotu, vai 5G tīkls var radīt potenciālus traucējumus lidojuma augstuma mērierīcēm,” teikts “Airbus” oficiālajā paziņojumā. “Tā rezultātā izskatīšanai ASV transporta ministrijā tika iesniegts priekšlikums par potenciālo risku samazināšanu lidojumu drošības interesēs.”

Arī FAA iepriekš izdevusi vairākas direktīvas, kurās brīdināts, ka 5G tīkla radītie traucējumi var novest pie avioreisu novirzīšanas.

Savukārt “CTIA” grupa, kas apvieno ASV mobilos operatorus, uzstāj, ka 5G tīkls ir drošs. Avio nozari tā vaino panikas sēšanā un faktu sagrozīšanā.

Īsto postu nodarot tieši 5G tīkla izvēršanas atlikšana. Kā ”BBC” norādījusi ”CTIA” izpilddirektore Meridita Etvela, 5G tīkla izvēršanas atlikšana valsts ekonomisko izaugsmi samazina par 50 miljardiem dolāru gadā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Jāpiebilst, ka Eiropā mobilie operatori izmanto zemākas jaudas un frekvences 5G signālus nekā ASV.

“Cik esmu sekojis aviācijas ziņām, ASV regulators norādījis uz viena “Boeing” modeļa specifisko aparatūru, kas var potenciāli tikt ietekmēta – nevis, ka visai aviācijai būtu riski,” TV3.lv atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits, uzsverot, ka Latvijā ar šādu problemātiku neesam saskārušies. “”Rail Baltica” projekta ietvaros pētīta saskare starp aviāciju un dzelzceļa elektrifikāciju, īpašas problēmas netika atrastas,” piebilst Linkaits.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm