VARAM pārstāvis: e‑adrese ir nepieciešama iedzīvotāju saziņai ar valsti

17. novembrī 8:40

E-adrese ir nepieciešama iedzīvotāju saziņai ar valsti, intervijā “900 sekundēm” sacīja Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas (VARAM) Valsts pārvaldes pakalpojumu attīstības departamenta direktors Uģis Bisenieks.

No nākamā gada visām juridiskajām personām – uzņēmumiem, zemnieku saimniecībām, politiskām partijām, biedrībām, reliģiskām organizācijām un vēl daudziem citiem – būs jāreģistrē elektroniskā adrese. “900 sekundes” skaidroja, kāpēc e-adrese nepieciešama, kādi būs ieguvumi un kā to izdarīt.

Viņš teica, ka, aktivizējot oficiālo elektronisko adresi, no tā brīža valsts pārvalde sazinās ar mums tikai elektroniski. Papīra sarakstes vairs nebūs. Ka vajadzīgi elektroniskie rīki, ar ko pieslēgties Latvija.lv, kur var izveidot savu e-adresi, to izveidot. Tad atkarībā no tā, vai e-adrese būs sev kā fiziskai personai vai uzņēmumam, jāizvēlas attiecīgā sadaļa.

“E-adrese ir divvirzienu kustība, jebkurai institūcijai vajag savu oficiālo ziņu, varat paļauties, ka iestādes jūs šajā e-adresē sasnieg. Tādējādi var sasniegt proaktīvu valsts pārvaldi – iestādes pašas nāks jums pretī,” sacīja Bisenieks.

No nākamā gada elektroniskā adrese uzņēmumiem kļūs obligāta, visu formālo saraksti varēs nosūtīt e-adresē. E-adrese juridiskām personām nodrošinās ne tikai iespēju jebkurā laikā un vietā sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm, bet arī pieteikt virkni dažādu pakalpojumu, reģistrēt uzņēmumu, pieprasīt un saņemt saimnieciskajai darbībai nepieciešamās licences un atļaujas, nosūtīt iesniegumus un rēķinus.

Tāpat tādējādi varēs veikt darījumus, saņemt iestāžu lēmumu izrakstus, saņemt informāciju par nekustamā īpašuma nodokli un īstenot citas ar nekustamo īpašumu saistītas darbības utt.

E-adresei ir pieslēgtas vairāk nekā 3000 valsts un pašvaldību dažādas iestādes, teica Bisenieks.

Kā liecina VARAM 20 Latvijas pašvaldībās veiktās aptaujas rezultāti, starp vislielākajiem ieguvumiem saziņā ar uzņēmējiem, izmantojot e-adresi, min dokumentu aprites ātrumu, finansiālo ieguvumu jeb ietaupījumu uz pasta izdevumu rēķina, sūtījumu piegādes drošību, vieglāku saziņas izsekošanu un pārliecību, ka dokuments ir sasniedzis īsto adresātu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tieši iepriekš minētie ieguvumi ir attiecināmi arī uz komersantiem un citām juridiskām personām, kuriem saziņa ar pašvaldību, izmantojot e-adresi, kļūst ātrāka, ērtāka un drošāka. Personas dati, komercnoslēpums un cita sensitīva informācija tiek labāk aizsargāta pret ļaunprātīgām trešo personu darbībām.

E-adrese ir ilgtspējīgs un videi draudzīgs risinājums, jo nav jāšķērdē dabas resursi papīra ražošanai, apdrukai, iepakošanai un transportēšanai.

Juridiskas personas e-adresi var izveidot divējādi atkarībā no uzņēmuma dokumentu aprites apjoma – valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv vai integrējot risinājumu sava uzņēmuma dokumentu vadības vai biznesa sistēmā. Būtiski uzsvērt, – lai izveidotu e-adresi, nav obligāti nepieciešama eID karte. E-adresi var izveidot arī ar e-Paraksts mobile.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm