tv3.lv

LVC: Sadārdzinājuma dēļ pieci ceļu būvnieki uzteikuši plānotos ceļu projektus

25. maijā 8:40

Būvizmaksu sadārdzinājuma dēļ pieci ceļu būvnieki ir uzteikuši plānotos ceļu projektus “Latvijas Valsts ceļiem”, intervijā “900 sekundēm” sacīja “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Mārtiņš Lazdovskis
“Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs

“Visi būvnieki mūs ir informējuši par nepieciešamību pārskatīt noslēgtos līgumus. Man ir informācija par pieciem līgumiem, kurus plānots lauzt, jo pat ar 15% pieaugumu tos nav iespējams realizēt. Labāk tos neuzsāk vispār, bet atkārtoti sludināt iepirkumu un iegūt realitātei atbilstošas cenas un, iespējams, pabeigt tos nākamgad.

Viņš teica, ka LVC ir noslēgti vairāk nekā 100 līgumu par ceļu remontdarbiem. Ukrainas konflikta rezultātā šis gads būvniecības sezonai ir izaicinošs. LVC ir analizējuši, kāds ir objektīvs cenu pieaugums, kā arī panākta vienošanās par principiem, lai pārskatītu būvdarbu līgumus. Kopumā paredzēts, ka izmaksas nepieaugs vairāk par 16% katrā atsevišķā būvdarbu līgumā.

Viņš teica, ka apjomīgākais pēdējās desmitgades projekts ir Ķekavas apvadcela būvniecība, kur būvdarbi turpinās un norisinās saskaņā ar darbu grafiku, lai jau 2023.gada beigās, kā iecerēts, tiktu atklāta šī ceļa satiksme.

Šogad plānots strādāt rekordlielā apmērā, būtiskākie būvdarbi būs uz Liepājas un Jelgavas šosejām, kur tie jau rit patlaban. Arī Liepājas šosejā būs atsevišķi pārbūves posmi, bet ne tik būtiski, kā Ventspils šosejas izbūves gadījumā. Tāpēc cilvēki aicināti izvēlēties uz galamērķiem tai pusē nevis pa Ventspils, bet pa Liepājas šoseju.

Būtiski darbi plānoti arī reģionālajā tīklā, piemēram, P27 Smiltene-Gulbene pilna ceļa segas izbūve, darbi notiek arī Sēnītes-Siguldas posmā, kur bija izsludināts iepirkums, un sāksies darbi, lai posmu pabeigtu.

Lazdovskis atzina, ka ceļu pārbūvē LVC nesaskaras ar būtiskām problēmām. Galvenā problēma ir attiecībā uz pēdējos divos gados veiktajiem remondarbiem saistībā ar ceļu atjaunošanu, kur bijušas problēmas ar asfalta virskārtu, grnats dubultās virsmas kārtu. Problēmobjekti apkopoti un patlban LVC komunicē ar būvniekiem, lai šīs problēmas novērstu. Šīs problēmas radušās, jo darbu apmērs no kilometrāžas viedokļa pēdējos divos gados ir bijis 2-3 reizes lielāks nekā citus gadus, kā arī ir bijusi saskarsme ar jaudu ierobežojumiem.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Arī šogad uz Siguldas uz Jūrmalas šosejas saglabāsies atļautais ātrums 110 kilometri stundā, taču perspektīvā plānoti divi mazāki ceļu posmi, kuriem atļautais braukšanas ātrums nākotnē mainīsies. Tikmēt Ķekevas apvadceļā varēs braukt uz 120 kilometriem stundā, bet pa Rīgas apvadceļa pēc tā pārbūves atļautais ātrums būs 130 kilometri stundā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm