Linkaits: Līdz gada beigām Latvija būs saņēmusi kopumā piecus jauno elektrovilcienu sastāvus

Latvija līdz šā gada beigām būs saņēmusi kopumā piecus jauno elektrovilcienu sastāvus, otrdien intervijā “900 sekundēm” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (“Konservatīvie”).

Pēc Linkaita teiktā, patlaban no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā, Čehijā, līdz Latvijai ir nonākuši četri jauno elektrovilcienu sastāvi, bet līdz gada beigām ir jāpiegādā vēl piektais sastāvs.

Tālis Linkaits
satiksmes ministrs (“Konservatīvie”)

“Uz Latviju atnākuši četri sastāvi, līdz gada beigām jābūt vēl piektajam. Tos no sākuma testē, tad tos sertificēs un tikai pēc tam tos nodos “Pasažieru vilcienam”, lai sāktu to izmantošanu pasažieru pārvadājumos.”

Jautāts, kad jaunie elektrovilcieni varētu sākt nodrošināt pasažieru pārvadājumus, Linkaits norādīja, ka tas būs atkarīgs no ražotāja. Vienlaikus viņš pauda cerību, ka pasažieru pārvadājumi ar jaunajiem elektrovilcieniem varētu sākties nākamā gada pirmajos mēnešos.

Taujāts par ceļu remontdarbiem Latvijā, viņš teica, ka Satiksmes ministrija ir kompensējusi izmaksas, kas ceļu būvētājiem radušās vispārējo būvniecības izmaksu pieauguma dēļ. Neviens objekts nav apturēts. Arī kvalitātē novirzes no normas nav novērotas. Pēc viņa teiktā, ceļu būvei un remontdarbiem piešķirtā nauda joprojām ir nepietiekama, un tas, kā tas būs turpmāk, ir jaunās valdības ziņā.

Vaicāts par to, vai ceļu tīrīšana ziemā tiek veikta pietiekami, lai izvairītos no avārijām, viņš teica, ka to uzturēšana var nodrošināt pietiekami labus apstākļus, bet nevar atcelt ziemu. SM ir salīdzinājusi, vai Latvijā ceļu uzturēšanas noteikumi neatšķiras no kaimiņiem – lietuviešiem un igauņiem -, bet pamatā tie nav citādāki. Jāņem vērā, ka snigšanas laikā ceļu nav iespējams notīrīt tā, lai tas būtu gluds un ērts.

Komentējot “airBaltic” finanšu rezultātus, viņš teica, ka vēl šā gada sākumā bija ceļošanas ierobežojumi, kas negatīvi ietekmējuši arī kompānijas finanses. Pirmā ceturkšņa rezultāti labi, kompānija strādājusi ar peļņu. Ja nesekos turpmāki ģeopolitiski izaicinājumi, izskatās, ka uzņēmums finansiāli būs strādājis labi salīdzinājumā ar kaimiņvalstu aviokompānijām. Šobrīd valstij nav iemesla skatīties uz papildu ilgtermiņa ieguldījumiem šajā kompānijā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Linkaits atzina, ka arī dzelzceļu tāpat kā aviācijas nozari ietekmēja ģeopolitiskā situācija. Tomēr kravu apgrozījums nav tik būtiski krities, kā tika sagaidīts kara Ukrainā dēļ, – tas nav noticis. Uzņēmumam ir uzdevums saglabāt kravu apgrozījumu esošajā līmenī, jo tas aktīvi meklē papildu kravu pārvadāšanas iespējas. Pārmaiņa ir – vairs neved kravas no Baltkrievijas, bet tā vietā pārvadā kravas no Kazahstānas.

Vaicāts par līdzšinējās valdības darbu, viņš teica, ka aizvadītajos četros gados iekrita visdrastiskākie ārējie apstākļi, – pandēmija, energokarš, straujš energocenu lēciens, taču komanda pieslīpējās viens pie otra, vismaz satiksmes nozarē tika izdarīts plānotais.

Pēc viņa teiktā, Ministru prezidenta amatā ir svarīgs stratēģisks redzējums. Satiksmes jomā jaunās valdības deklarācijā nav paredzēts atšķirīgs kurss no iepriekšējās valdības uzņemtā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm